Schrijven voor het web, blijft een tekstvak apart. Lezen vanaf een beeldscherm gaat namelijk anders dan lezen vanaf het papier. Het is belangrijk dat je direct de aandacht trekt. En overzicht creëert. Bezoekers scannen namelijk binnen enkele seconden of de tekst de moeite waard is om verder te lezen.

website
Teksten

Aantrekkelijke online teksten
Korte zinnen, duidelijk koppen en tussenkoppen en de belangrijkste informatie bovenaan plaatsen, zijn enkele manieren om je teksten beeldscherm-vriendelijk te maken. Het is ook belangrijk dat je teksten SEO-vriendelijk zijn. Hierdoor scoort je website hoger in de zoekresultaten van Google.

Websites, social media en blogs
De tekstschrijvers van Pencilpoint schrijven dagelijks online teksten. Voor websites, social media en blogs. Zij weten als geen ander hoe een webtekst moet worden opgebouwd.
Het schrijven van je websiteteksten kan in combinatie met het vormgeven en bouwen van je website, maar kan ook als losse vraag.
Een sterke website tekst nodig?

Goed geschreven teksten genereren in Google een optimale vindbaarheid.
Nieuws


Waarom zakelijk bloggen werkt voor jouw bedrijf
Steeds meer bedrijven schrijven blogs. En dat is niet zomaar. Bloggen is namelijk zeer geschikt om je bedrijf online nog meer op de kaart te zetten. Wil je weten hoe dit werkt? Je leest het in dit blog.


Optimaliseer bestaande content
Naast het regelmatig schrijven en plaatsen van nieuwe blogs of nieuwe pagina’s voor je website, is het erg waardevol om bestaande blogs en pagina’s te optimaliseren. Dit draagt bij aan je online zichtbaarheid.

Schrijven doe je zo
Een goed lopende en pakkende tekst maken, is een vak apart. We kunnen ons daarom voorstellen dat je hiermee worstelt. Er zijn een aantal basistips waar je al een heel eind mee komt. In deze blog helpen je graag een eindje op weg naar het schrijven van een sterke tekst.

Storytelling: met welk verhaal bereik jij je doelgroep?
Hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft hangen bij je doelgroep? En nog belangrijker: hoe krijg je hen daadwerkelijk in beweging? Dat lukt je met een sterk verhaal. Een verhaal dat binnenkomt. En herkenning en emoties oproept. Maar hoe creëer je zo’n verhaal?