hero-2

10 content-ideeën voor meer bereik op LinkedIn

2023_100 Blog Linked in Web-2
02 augustus 2023

LinkedIn is een zakelijk netwerk, dus je volledige privéleven delen op de bedrijfspagina is niet nodig, maar hoe zet je LinkedIn dan wel effectief in?

Het is vooral belangrijk om te laten zien wat je doet en waar je enthousiast van wordt. De kennis en persoonlijkheid die je hebt laat zien hoe je onderscheidend bent van de rest. Een goede post moet niet alleen van waarde zijn voor jou als bedrijf, maar vooral voor je volgers. Ga opzoek naar datgene wat jouw volgers willen horen.

Wereldwijd zijn er meer dan 500 miljoen gebruikers op LinkedIn, dé plek om je professionele diensten aan te bieden, je volgende werknemer te vinden of om je beste content te publiceren, mits je dit natuurlijk goed doet. Wij geven jou 10 tips om je LinkedInpagina zo effectief mogelijk in te zetten.

1. Deel ontwikkelingen binnen je vakgebied of organisatie

Niets is zo interessant als het delen van actuele informatie. Zijn er ontwikkelingen binnen jouw vakgebied? Komt er bijvoorbeeld een interessant evenement aan, of is er een recent onderzoek geweest waar informatie in staat waar je doelgroep baat bij heeft? Deel het via LinkedIn en zorg ervoor dat mensen jou graag willen volgen vanwege de content die je deelt. Blijf actueel en geef mensen een reden om je te volgen.

2. Deel belangrijke mijlpalen en projecten

Grote mijlpalen zoals het aantal jaar bestaan of het afronden van een groot project zijn altijd leuk om ook op je socialmediakanalen, zoals LinkedIn te plaatsen. Geef mensen inspiratie en laat zien wat voor gave dingen jullie kunnen doen.

3. Blijf in gesprek met je netwerk

Zoek interactie met je volgers. Stel een vraag of bedenk een stelling waar jouw volgers antwoord op kunnen geven. Maak je content uniek en beantwoord bijvoorbeeld de meest gestelde vragen van je huidige klanten.

4. Bouw autoriteit op

Zorg dat je autoriteit opbouwt in het vakgebied waar jouw expertise ligt. Laat zien dat je veel kennis en ervaring hebt en geef daarmee je volgers het gevoel dat jij weet waar je over praat en hen kan helpen op het moment dat zij een vraag hebben binnen jouw expertise. Dit kun je op verschillende manieren aanpakken, deel blogsposts, onderzoeken, waardevolle inzichten uit een case study of je behaalde successen.

5. Reviews, reviews, reviews

Hoe belangrijk is het voor jou als je opzoek bent naar een dienst of product? Reviews worden steeds belangrijker en het geeft aan hoe betrouwbaar je bent. Deel Google Reviews (of verzamel deze eerst), doe een klantinterview of repost een bijdrage waarin je bent getagd. Laat zien dat huidige klanten blij met je zijn.

De 4-1-1 regel werkt voor mij heel fijn bij het bedenken van de content.

6. Laat het gezicht zien achter je bedrijf

Geef je LinkedIn-pagina een persoonlijk tintje. Laat zien wie er achter het bedrijf zitten. Licht een medewerker uit, deel een zelfgemaakte video achter de schermen, vertel over een evenement waar je bent geweest, het is allemaal heel waardevol om een band te krijgen met je volgers.

7. Wissel af in je content

Heb je een mooie bedrijfsvideo of wellicht een animatievideo met uitleg over je product of dienst? Deel ook dit soort dingen op LinkedIn. Maak niet alleen gebruik van mooie foto’s, maar laat ook doormiddel van video zien hoe je van waarde kan zijn voor je volgers. Maak een video van een mooi project, of leg uit hoe jullie te werk gaan. Dit kan ook laagdrempelig; je hoeft niet alles via een professionele fotograaf vast te laten leggen.

8. Laat zien en horen wat JIJ ervan vindt

Reageer op een recente ontwikkeling binnen jouw vakgebied, of licht een onderwerp uit waar jij iets over kan zeggen als professional. Wat zijn bijvoorbeeld veel gehoorde misvattingen in jouw branche? Hoe denk jij dat de toekomst er in jouw branche uit ziet? Allemaal hele interessante onderwerpen waar je ook nog eens je volgers aanspoort tot reactie.

9. Deel waardevolle documenten

Heb je een interessant E-book (gevonden)? Deel dit met je volgers! Op deze manier kan je jouw volgers gemakkelijk verder helpen en geef je ze een reden om je te blijven volgen. Je kunt hierbij denken aan een webinar, casestudy, template of een artikel. Heb je zelf niets liggen? Ga opzoek naar een interessant artikel en deel deze met je volgers.

10. Evenementen en bijeenkomsten

Bezoek je regelmatig een event of ben je bij een interessante bijeenkomst geweest? Maak hier een verslag van met de meest interessante informatie en plaats daar foto’s bij.

Kortom, er zijn onwijs veel mogelijkheden om meer zichtbaar te zijn op LinkedIn. Zorg dat je content afwisselt, vind de juiste balans. Vind je dit lastig? Dan kun je ook gebruik maken van de 4-1-1 regel. Dit betekent dat je vier keer een bijdrage plaatst met echt interessante en waardevolle content voor je volgers, daarna één keer iets vertelt over je organisatie en tot slot een persoonlijk berichtje deelt.

We snappen dat het veel tijd kost om dit goed aan te pakken. Wil je liever lekker met ondernemen bezig zijn of weet je niet waar je moet beginnen? Met ons contentabonnement kunnen wij jou volledig ontzorgen. Wij maken, schrijven, plaatsen en evalueren de content voor jou. 

40