Fotografie bakker

Wat hebben we gedaan
voor dit project?

 

Bakkerij Versluis

Ruim 75 bestellingen in 2,5 maand

December, de maand van de feestdagen én voor Bakkerij Versluis het moment om hun heerlijke Sinterklaas- en Kerstlekkernijen onder de aandacht te brengen. Het perfecte moment om werknemers of relaties te trakteren op iets lekkers. Bakkerij Versluis heeft Pencilpoint gevraagd om hier een campagne voor te bedenken.

Foodfotografie Versluis

De uitdaging

Zoveel mogelijk ingevulde bestellijsten verzamelen, dat was het doel van deze campagne. Met het invullen van de bestellijsten zijn bedrijven en particulieren verzekerd van hun lekkernijen tijdens de feestdagen. De campagne bestond uit meerdere stappen waarin we een middelenmix gemaakt hebben die werkt voor deze doelgroep.

 

In 5 stappen naar een goede campagne

Hoe gaan we de bestellijsten onder de aandacht brengen en waar gaan we de doelgroep naartoe leiden bij interesse in het bestellen van de lekkernijen? Een goede strategie is essentieel voor het slagen van de campagne. Aansprekende bestellijsten, een goede landingspagina, een e-mailcampagne en een socialmediacampagne, dat zijn de uiteindelijk gekozen middelen om deze campagne tot een succes te brengen.

Bakkerij versluis fotografie

Design voor de bestellijsten en de landingspagina 

We starten met het design van de bestellijsten en de landingspagina. Een aantrekkelijk design, maar in een eenvoudig format om het bestellen zo gemakkelijk mogelijk te maken. De bestellijsten worden zowel op de website op een specifieke landingspagina getoond, als gedrukte versies voor in de winkel. Eenvoudig online én fysiek bestellen.

Product fotografie bakkerij

Fotografie

Bij Pencilpoint begrijpen we hoe essentieel de juiste beelden zijn om jouw bedrijf te laten opvallen en een blijvende indruk achter te laten bij (potentiële) klanten. Professionele fotografie is geen luxe, maar een krachtige tool om je te onderscheiden van de rest. Zo heeft onze fotograaf verschillende foto’s gemaakt om de campagne extra kracht bij te zetten.


Social media inzetten

Hoe gaan we de bestellijsten onder de aandacht brengen? Met de inzet van social media kunnen we online aan de volgers op Facebook en Instagram kenbaar maken dat het weer mogelijk is om te bestellen voor de feestdagen. Tevens hebben we een Facebookcampagne mogen verzorgen waarin we de bestellijsten gericht onder de doelgroep onder de aandacht konden brengen. Enkele cijfers:

In totaal heeft de campagne 415 klikken op de link naar de website gegenereerd.

We hebben 8.428 mensen bereikt.

De CTR voor deze campagne lag op 1.75%, waar dit in gemiddeld vaak op 0.89% ligt.

content-3
Social Media Marketing Versluis_800

 

E-mailmarketing

Bestaande klanten informeren over de mogelijkheid tot het bestellen van de feestdagenlekkernijen, dat is wat we gedaan hebben met behulp van het versturen van e-mailingen.

Met zes verschillende nieuwsbrieven, gericht op zowel de zakelijke als de particuliere klant, hebben we de bestellijsten bij de bestaande klanten onder de aandacht gebracht.

Gemiddeld 36% van de e-mails werd geopend.

82% klikte op de link om de Sinterklaaslekkernijen te bestellen.

17,2% klikte op de link om de Kerstlekkernijen te bestellen.

content-3
Emailmarketing_700
Versluis-min

'Een doeltreffende campagne met mooie resultaten. Een groot succes én een blije opdrachtgever!'

Kennismaken?

Verstuur