Instagram Reels, hoe zet ik dat in?
Instagram Reels, je ziet het steeds meer voorbij komen. Het zijn video’s van maximaal 30 seconden die vaak getoond worden in het algoritme, mits je deze natuurlijk goed maakt. Zeker als we kijken naar de resultaten van het plaatsen van een foto, biedt het plaatsen van reels vele voordelen. Hoe kun je hier als bedrijf goed van profiteren? Dat leggen wij uit.
Imperfectie draagt bij aan het succes
We zien tegenwoordig dat échte content steeds meer de voorkeur heeft en dat extreem gelikte video’s niet meer noodzakelijk zijn. Het gaat erom dat je de aandacht van de kijker trekt en deze weet vast te houden in de 30 seconden die de video mag duren. Waar is de kijker naar opzoek en wat zorgt ervoor dat ze jouw Reel gaan kijken?
Het algoritme geeft voorkeur aan Reels
Het grootste voordeel van het gebruiken van Reels is dat het algoritme van Instagram anders reageert op deze video’s dan op bijvoorbeeld een afbeelding. Met het gebruik van een afbeelding is de kans op een groot bereik buiten je eigen publiek klein én het bericht verdwijnt vaak snel tussen alle andere content. Reels daarentegen krijgen van het algoritme vaak de voorkeur en de kans dat deze content een breder en groter publiek bereikt is daarmee ook velen malen groter. Het is een effectieve manier om je bereik te vergroten zonder advertentiebudget in te zetten.
Hoe maak je een Reel op Instagram?
Het platform is zo ingericht dat je de volledige Reel kunt maken in de Instagramapp zelf. Zo kun je zelf AR-effecten, stickers en filters toevoegen en meerdere clips gemakkelijk achter elkaar plakken. Je kunt zelfs filmen vanuit de app zelf. Voeg eenvoudig audiofragmenten van bekende films en muziek toe.
Ben je een professional en edit je de video liever zelf met een extern programma? Dat is geen probleem. Je kunt de gehele video uploaden vanuit de bibliotheek.
Nog enkele tips voor het plaatsen van een Reel op Instagram
- Bekijk ook eens Reels van je concurrentie, hier kun je gemakkelijk inspiratie uit halen.
- Ga niet voor de perfecte video, maar verplaats je in je doelgroep en maak een echt authentieke video.
- Zorg voor een passende muziekkeuze in het juiste ritme.
- Plaats de Reel, maar deel deze ook in je story voor meer bereik.