Gebruik zoekwoorden
Door bij jouw pins de woorden te plaatsen waarop je potentiële klanten zoeken, verschijn je hoger in de zoekresultaten. Onderzoek welke zoekwoorden voor jou van belang zijn door het onderwerp te in te typen in het zoekveld en te checken welke suggesties Pinterest geeft. Plaats deze zoekwoorden bij je profiel, op je borden en in de titels en de omschrijving van je pin.
Zorg voor een goede omschrijving
Hoewel het bij Pinterest gaat om mooie afbeeldingen, kunnen Google en Pinterest geen plaatjes lezen. Het is daarom erg belangrijk om een goede omschrijving te plaatsen bij de Alt-tekst van je afbeelding. En denk ook hierbij weer aan het gebruiken van zoekwoorden.
Maak regelmatig nieuwe eigen pins
Pinterest beloont nieuwe content. Een verse pin bevat een afbeelding die Pinterest nog niet eerder heeft gezien. Sinds eind 2020 geeft Pinterest voorrang aan nieuwe pins boven oudere content.
Wil je oudere content hergebruiken? Plaats er dan een nieuwe afbeelding bij. Wij adviseren bij een blog meerdere soorten afbeeldingen te maken en te testen waar mensen het meeste op klikken.
Hulp nodig?
Door deze tips te volgen, zul je zien dat je ook met oudere berichten veel verkeer krijgt op je website. Wil je het meeste resultaat halen uit Pinterest? Pin dan zeer regelmatig en herpin ook pins van anderen. Heb je te weinig tijd of inspiratie, maar wil je wel actief aanwezig zijn op Pinterest? Neem dan contact op met Pencilpoint. Wij onderhouden graag je Pinterest-account.