Gepland of spontaan
De basis van goede online marketing is een contentkalender. Hierin leg je de momenten vast waarop jij als organisatie kunt inhaken, via welk social medium je dat wilt doen en hoe het bericht eruitziet. En zelfs als je ondanks alle voorbereidingen tot je schrik ontdekt dat die ene speciale dag sneller is dan je dacht, kun je toch in enkele dagen een super online marketingstunt neerzetten. Pencilpoint bewees dit afgelopen Valentijsdag voor iClean Carwash Naarden.
‘Weet je dat het bijna Valentijnsdag is?’
Het is maandagochtend 12 februari. De content creators van Pencilpoint zitten aan tafel bij iClean Carwash Naarden om de plannen voor 2018 door te bespreken. Valentijnsdag komt ter sprake. ‘Overmorgen is het Valentijnsdag is: doen jullie daar nog iets mee?’.
In no-time een top actie
Pencilpoint komt in actie. 200 rode rozen staan de dag voor Valentijnsdag klaar voor iClean bezoekers. Versierd met een speciaal iClean autogeurtje aan een lint in de blauwe huisstijl van de carwash. FAN’s van iClean ontvangen een online voucher met de speciale Valentijnsdag actie: “Wasprogramma Platina voor slechts €14,50 inclusief een Valentijns-verrassing”, ontwikkeld door Pencilpoint. Via Facebook promoot Pencilpoint de actie extra in regio Naarden/Bussum en onder de volgers.
Razendsnelle inzet met resultaat
De actie is een succes! Heel veel vouchers zijn ingeleverd door FAN’s en alle 200 rozen zijn uitgedeeld aan bezoekers. Dat betekent een recordaantal blinkende auto’s op de weg in de omgeving Naarden.
Ook voor jou!
Wil je ook meer doen met je social media? Een last-minute actie inzetten of toch liever ruim van tevoren een plan maken? Heb je hulp nodig bij het opzetten van een contentkalender en wil je creatieve meedenkers voor jouw online marketing? Bel de content creators van Pencilpoint: we gaan graag ook voor jou aan de slag!