Hoewel de meerderheid van de communicatie online lijkt te gaan, blijft drukwerk een belangrijk onderdeel van je middelenmix. Volgens sommigen gaat het aandeel drukwerk alleen maar toenemen.
Pamela Crovatto, accountmanager bij Pencilpoint, kent als geen ander het belang van mooi verzorgd drukwerk. “Goede gedrukte huisstijlmiddelen dragen bij aan je bedrijfsimago en aan het gevoel van trots van je eigen medewerkers. Het is belangrijk om aandacht te besteden aan middelen als visitekaartjes, brochures of posters. Dit zorgt voor eenheid. Dus let op een goede vormgeving met een duidelijk leesbaar logo op de goede plek, pas kleuren toe volgens de huisstijl, maar denk ook na over de juiste papiersoort en -dikte. Natuurlijk kun je zelf online drukwerk bestellen, maar wij zorgen ervoor dat je ook echt krijgt wat je verwacht.”
Extra beleving
Goed drukwerk zorgt ervoor dat je opvalt. Meer dan online communicatie. “Drukwerk voegt een zintuig toe aan de beleving, namelijk voelen. Een mix van online en offline is natuurlijk het sterkst. Organiseer je een event, dan is het handig om mensen een online uitnodiging te sturen. Genodigden hebben zo de juiste informatie snel bij de hand en kunnen zich direct online aanmelden. Maar hoe leuk en persoonlijk is het om een gedrukte kaart op je mat te vinden? Wij adviseren onze klanten over de juiste combinatie van middelen. Maar ook over hoe een gedrukt middel aansluit bij de uitstraling van het bedrijf of het doel van de uiting. Zo hebben we de brochures van Van der Grift voorzien van spot UV lak om net wat extra op te vallen. En medewerkers mochten zelf projecten selecteren die op de achterzijde van hun visitekaartje werden getoond. Dat geeft nét dat beetje extra persoonlijke touch.”
Passend advies
We denken graag mee als het gaat om de uitvoering van brochures, magazines, folders of boeken. “Voor het ondersteunen van de verkoop van een nieuwbouwproject kunnen wij prachtige boeken verzorgen met een harde kaft in een beperkte oplage. Gaat het om een interne brochure met bijvoorbeeld een jaarplan, dan adviseren wij een eenvoudigere uitvoering. Moet een brochure worden verzonden, dan houden we daar rekening mee met papierdikte en formaat. Moet een flyer juist opvallen, dan kiezen we een afwijkend formaat. De drukkers waarmee we samenwerken, houden ons op de hoogte van de laatste trends op het gebied van papier, afwerking en technische ontwikkelingen.”
Kunnen wij meedenken over gedrukte (huisstijl)middelen? Neem dan contact op: we helpen je graag!