hero-2

Biedt jouw website al de beste gebruikerservaring?

Gebruikerservaring-desktop
17 september 2020

De bezoekers van je website een geweldige ervaring geven en er zo voor zorgen dat zij jouw product kopen of jouw dienst afnemen. Dat is wat je wil bereiken met je website. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw website die ideale gebruikerservaring biedt? Daar komen de UX Designers en tekstschrijvers van Pencilpoint in beeld.

Een goede website is meer dan alleen een mooie en opvallend vormgegeven website. Een goede website biedt de bezoeker en potentiële klant een goede gebruikerservaring. Je moet weten wie je klant is, maar ook hoe een goede website eruitziet die bij je klant aansluit.

UX Design proces

De UX Designers van Pencilpoint nemen je graag mee in het traject. Ons UX proces bestaat uit een aantal stappen. We beginnen natuurlijk met inzicht krijgen in jouw bedrijf, doelstellingen, wensen en eisen. Daarna gaan we ons verplaatsen in jouw klant. Wie zijn jouw klanten? Welke emoties heeft een klant op welk moment? Hoe komt de klant met jou in aanraking? Al deze informatie is belangrijk voor het opzetten van jouw website.

Vervolgens kijken we naar de omgeving: wie zijn concurrenten en wat zijn triggers voor jouw doelgroep? Als we dit allemaal in beeld hebben, gaan we wireframes opzetten. Dit is eigenlijk de kern van je website, zonder de mooie vormgeving. Het geeft de structuur van de site per pagina weer en geeft inzicht in de flow van je bezoeker. Is deze basis goed, dan starten we met het visual design. Want het oog wil natuurlijk ook wat! We gebruiken hierbij de inzichten uit het continue onderzoek naar UX Design.

 

Hieronder kun je alle stappen van het UX proces in een overzichtelijke infographic bekijken.

Klik hier voor uitleg van de UX Design proces stappen

 

Niet alleen vorm, ook inhoud

Naast een goed opgebouwde en vormgegeven website, speelt ook woordkeuze een belangrijke rol in de ervaring van de gebruiker. Dit geldt voor de woorden die je gebruikt in je menu, op de buttons en bij de opbouw van de call to actions. Hoe beter je met je woordkeuze aansluit op de belevingswereld van je bezoeker, des te groter de kans dat hij of zij overgaat tot de gewenste actie.

Verder is het belangrijk om je online tekst goed scanbaar te maken, door bijvoorbeeld opsommingen te gebruiken. Dit past bij het leesgedrag van websitebezoekers. En zorg voor actief woordgebruik die voorspelbaar maakt wat er gebeurt. De tekstschrijvers helpen je met het opstellen van de juiste teksten.

 

Wil jij jouw bezoeker ook die ultieme webervaring bieden?

Ja, ik maak graag een vrijblijvende afspraak!