hero-2

Aanpassingen in Facebook-tijdlijn

Man achter laptop met facebook
18 januari 2018

Berichten van bedrijven worden minder zichtbaar in de tijdlijn van Facebook, kondigde Facebook onlangs aan. Reden is dat Facebook de interactie tussen mensen weer meer centraal wil zetten. De aanpassing wordt de komende maanden uitgerold. Wat betekent dit voor de zichtbaarheid van berichten van jouw bedrijfspagina? Facebook zet interactie weer hoog op de agenda. Berichten waar veel op wordt gereageerd, waarbij vrienden weer op elkaars reacties reageren en berichten die worden gedeeld, komen hoger in het algoritme en worden sneller getoond in de tijdlijn. Hoe zorg je als bedrijf voor interactie? Eigenlijk is dat niet zo ingewikkeld, want het gaat om de basis van communicatie: maak berichten die je doelgroep aanspreken.

Ken je doelgroep

Het begint met je doelgroep. Hoe goed ken je je doelgroep? Welke vragen of behoeften leven er bij je doelgroep? Wat heb jij je doelgroep te bieden aan informatie? Speel hier op in! Breng een discussie op gang of bied een concreet stappenplan aan.

Plaats waardevolle content

Ga eens bij jezelf na: wat voor berichten like en deel je zelf met vrienden? Dat zijn toch berichten met inhoud die je aanspreekt, berichten die je verder helpen, berichten van bedrijven waar je je mee verbonden voelt of berichten van organisaties die je een warm hart toedraagt.

Plaats berichten op je Facebookpagina die waardevol zijn voor je doelgroep, die je volgers aanspreken en die zo waardevol of leuk genoeg zijn om te delen.

Gebruik beeld

Berichten met beeld spreken meer aan dan berichten met alleen tekst. En bewegend beeld spreekt weer meer aan dan stilstaand beeld. De meeste interactie krijg je op live beeld. Bedenk welke video’s of live uitzendingen voor jouw bedrijf zullen werken, zoals een live

“help mij bij…”- video. Of maak een opname van je bedrijfsproces (bij voorkeur met een grappige invalshoek) en laat een medewerker aan het woord om mensen enthousiast te maken zijn of haar nieuwe collega te worden.

Wij helpen!

Hulp nodig? De content creators van Pencilpoint helpen je graag en deskundig met het opstellen van een strategie en met het maken van Facebookberichten en campagnes. Of bij het inzetten van je andere social media en het verbeteren of bijhouden van je website. Kijk op de website voor de mogelijkheden en neem contact op.