hero-2

5 Tips voor een effectieve Kerstcampagne

5 Tips voor een effectieve Kerstcampagne-1
29 november 2023

De tijd van de kerstbomen, gezellige lampjes en veel samenzijn met familie is weer aangebroken. We kennen Kerst als een gezellige tijd, met veel eten en cadeautjes. En dat betekent dat we ook weer een grote stijging zien bij webshops in het aantal bezoekers; men gaat weer op zoek naar de leukste, meest originele cadeaus voor de feestdagen. Het is als bedrijf goed om hierop in te spelen. Er is in deze tijd veel concurrentie en het is dus belangrijk om op tijd na te denken over hoe je dit gaat aanpakken. Wij geven je een aantal tips om zo goed mogelijk op te vallen!

1. Licht je kerstacties- of artikelen uit!

Kerst, we gaan er allemaal massaal op uit om de leukste cadeaus te scoren. Maak het je doelgroep niet te moeilijk en maak een selectie van de beste Kerstcadeaus en/of aanbiedingen. Bied bijvoorbeeld speciale cadeausets aan of licht passende diensten of artikelen uit. Zet deze producten vervolgens in de schijnwerpers. Dit kan op allerlei manieren.

Heb je een fysieke winkel? Laat promotiemateriaal maken om door de winkel te verspreiden. Denk aan speciale kerstverpakkingen, een display, een banner of een poster voor op het stoepbord.

Ben je vooral online heel actief? Dan kun je ervoor kiezen om in te zetten op een e-mailcampagne, social media of het pimpen van je website in de kerstsfeer. Geen idee waar je moet beginnen? Wij kunnen je helpen!

Tip! Maak een speciale landingspagina waar je al jouw Kerstaanbiedingen op één plek kunt verzamelen.

2. Vergeet je e-mailmarketing niet

Hoeveel adressen zitten er in jouw huidige e-mailbestand? Er is niets eenvoudiger dan al bestaande klanten opnieuw te activeren tot het bekijken van jouw producten of diensten. Zorg dat je rond de feestdagen ook zichtbaar blijft in de inboxen van jouw publiek met een effectieve e-mailcampagne.

Deel informatie over kerstaanbiedingen, de beste cadeaus en je openingstijden. Het kan dan daarnaast effectief zijn om een give-away aan te bieden voor de klanten uit je e-maillijst die iets bij jou bestellen of in de winkel kopen.

3. Vaste klanten zijn ontzettend belangrijk

Nieuwe klanten aantrekken kan soms moeilijk zijn, maar het is nog moeilijker om je klanten te behouden en hun loyaliteit te krijgen. Het behouden van vaste klanten is daarom nét zo belangrijk als het opzoek gaan naar nieuwe klanten. Doe met de feestdagen iets extra’s voor deze klanten; denk aan een exclusieve kortingscode, een give-away of een speciale aanbieding. 

4. Social media kunnen niet achterblijven

Dat we tegenwoordig veel tijd doorbrengen op de socialmediakanalen is geen geheim. Dat je daar zichtbaar moet zijn en moet blijven is dus essentieel. Verander je Instagram feed, Facebookpagina of TIKTOK-account in de kerstsfeer en licht hier de aanbiedingen, speciale kerstproducten/-diensten en giveaways uit.

5. Maak een video!

Hoe leuk is het als jouw klanten én potentiële klanten een persoonlijke kerstboodschap ontvangen? Je kunt ervoor kiezen om een video online te versturen of je kunt natuurlijk een kerstkaart maken.  Je kunt ook in deze kerstboodschap weer een speciale actie vermelden. Of nog leuker! Geef je klanten bij deze kerstgroet een leuk cadeautje.

Kunnen wij je helpen bij het inrichten van een campagne voor tijdens de feestdagen? Je kunt bij ons terecht voor zowel online- als offline uitingen! Neem contact op om eens vrijblijvend te sparren.

Onze marketingspecialisten zijn je graag van dienst:

Michelle 2023
Michelle Brouwer

Communicatieadviseur & Tekstschrijver

Michelle Brouwer
Myrinne 2023
Myrinne Snoek

Content Creator & Fotograaf

Myrinne Snoek

Kennismaken?

Verstuur