1. Plaats regelmatig eigen en relevante content
Een bedrijfsprofiel op LinkedIn is bij uitstek de plaats om jouw kennis en expertise te delen. Door regelmatig relevante content te plaatsen, claim je je expertpositie. Door regelmatig te posten, zien mensen dat je actief bent en creëer je een verwachting bij mensen. Door bij de content uit te gaan van je potentiële klant, maak je je content nog relevanter en interessanter en zorg je ervoor dat mensen je pagina gaan volgen.
2. Nodig mensen actief uit je bedrijfspagina te volgen
Vraag collega’s, klanten en andere relaties om je bedrijfspagina te volgen. Dit kan face to face, door een link op te nemen in je e-mail of nieuwsbrief of door je connecties op LinkedIn actief uit te nodigen. Dit doe je via je persoonlijke profiel.
3. Tag bedrijven en personen in je LinkedIn-post
Tag in je bericht relevante personen of bedrijven in je post. De kans is groot dat de getagde profielen een reactie geven of de update liken. Zo vergroot je je bereik en neemt de kans op meer volgers toe. Helemaal als jouw bedrijfspagina vol staat met interessante content.
4. Vraag collega’s je bericht te liken en te delen
Heb je een nieuwe bijdrage geplaatst op je LinkedIn-bedrijfspagina? Vraag je collega’s het bericht te liken, er op te reageren en te delen. Hoe meer reacties en interactie, des te groter het bereik van je bericht. Dit leidt weer tot meer volgers.
5. Roep op tot interactie
Meer reacties en meer interactie, leidt tot een groter bereik. Stel daarom eens een vraag, leg een stelling voor of plaats eens een poll. Doe dit wel serieus en met mate, want mensen doorzien een trucje al snel. Vergeet niet te reageren op de reacties op je bericht.
6. Gebruik hashtags
Net als op Instagram, is het op LinkedIn mogelijk te zoeken op hashtags. Plaatst maximaal 3 hashtags en plaats deze ook niet in je bericht, maar eronder. Zo houd je je post goed leesbaar.
7. Zet video in
Ook op LinkedIn is de inzet van bewegend beeld populair. Het interactiepercentage op een video is twee keer hoger dan op een gewoon bericht. Het maken van een korte video kan tegenwoordig snel, eenvoudig en goedkoop via je mobiele telefoon.
8. Zet infographics in
Soms leggen beelden een boodschap duidelijker uit dan woorden. Infographics zijn een prima manier om ingewikkelde materie inzichtelijk te maken of om een boodschap met één blik duidelijk te maken. Daarbij komt dat infographics tot drie keer vaker worden gedeeld dan andere vormen van content.
9. Promoot je post
Je kunt je bedrijfsupdates promoten. Zo vergroot je je bereik doordat je bericht in tijdlijnen verschijnt van mensen die je nog niet volgen. Je kunt met advertenties heel gericht je doelgroep targetten. Let er wel op dat adverteren op LinkedIn nog steeds relatief veel geld kost.
10. Optimaliseer je LinkedIn-bedrijfspagina
Bekijk je bedrijfspagina eens kritisch. Is deze nog actueel en volledig? Met een andere coverfoto fris je je profiel weer een beetje op. Is het logo duidelijk en heb je al een eigen URL? Een eigen, herkenbare URL wekt vertrouwen op en is eenvoudig te onthouden.
Aan de slag!
Met deze 10 tips kun je nu zelf actief aan de slag om meer volgers te krijgen op je LinkedIn-bedrijfspagina. Heb je te weinig tijd om regelmatig relevante content toe te voegen of vind je het lastig om de juiste content te maken? Schakel dan de hulp in van Pencilpoint. Wij hebben specialisten op het gebied van social media, content creation, video, infographics en meer. Wij helpen je graag met je content en het onderhouden van je LinkedIn-pagina. Neem contact op.