hero-2

De nieuwste LinkedIn-functies

De nieuwste LinkedIn-functies
07 april 2022

LinkedIn blijft vernieuwen. Zo hebben ze een aantal compleet nieuwe functies toegevoegd én worden bestaande functies steeds weer verbeterd. Weten wat er allemaal veranderd is op LinkedIn? Wij vertellen je graag alles over de nieuwe functies.

Nieuwsbrief voor bedrijven

Sinds 22 maart kunnen bedrijfspagina’s met meer dan 150 volgers nieuwsbrieven opzetten. De optie om een nieuwsbrief op te stellen vind je in de kolom ‘beheren’ aan de rechterkant van je bedrijfspagina. Bij het verzenden van je eerste nieuwsbrief op LinkedIn kun je al je volgers eenmalig uitnodigen om de nieuwsbrief te ontvangen. De volgers van je LinkedInprofiel kunnen er vervolgens zelf voor kiezen om zich te abonneren op deze nieuwsbrief.

Als je een ontvangen nieuwsbericht terug wilt vinden kun je deze vinden onder het kopje ‘Mijn netwerk’ boven aan de pagina, hier kies je vervolgens ‘Nieuwsbrieven’.

De LinkedIn Podcast Network

Je kunt nu ook via LinkedIn podcasts beluisteren en uitlichten. Hiermee biedt LinkedIn een nieuwe mogelijkheid om met professionals in gesprek te komen en om kennis te delen.

Je kunt deze podcasts overigens niet alleen op LinkedIn vinden. De LinkedIn Network Podcasts zijn ook beschikbaar op Spotify en Apple Podcasts.

Verbeteringen aan de Cover Story’s

Ongeveer een jaar geleden werd de functie Cover Story’s toegevoegd. Met deze functie kun je via je mobiel een persoonlijke video toevoegen aan je profielfoto.
Deze functie heeft een aantal updates gekregen. Zo kun je nu tijdens het kijken van deze ‘pitch’ direct kiezen of je het profiel wilt volgen of rechtstreeks een bericht wilt versturen. Daarnaast kun je als plaatser van de video zien wie je video heeft bekeken en waar zij vandaan komen. Wil je zelf aan de slag gaan met het maken van een profielvideo? Dan geeft LinkedIn een aantal suggesties van vragen die je kunt toelichten in je persoonlijke video.

Vernieuwing van Campagnebeheer

LinkedIn heeft ervoor gekozen om de menustructuur helemaal om te gooien. De structuur is nu ingericht op de levenscyclus van een campagne, waardoor de navigatie meer vanzelfsprekend is. Dit zou ervoor moeten zorgen dat het opzetten van campagnes sneller en gemakkelijker verloopt.

Je vindt nu de stappen Plannen, Adverteren, Testen en Analyseren boven in het menu. Hieronder vind je jouw accountinstellingen.

Meer uit je social media halen?

Wil jij met jouw bedrijf ook altijd inspelen op de laatste ontwikkelingen en trends, maar heb je hier een handje hulp bij nodig? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Hulp nodig bij het onderhouden van je social media?

Neem vrijblijvend contact op