Wie schrijft, die blijft
Om top-of-mind awareness te creëren bij je doelgroep, moet je zichtbaar zijn. Dit doe je met een sterke contentstrategie. Door regelmatig blogs of nieuwsberichten te delen op je website en social media blijf je in beeld. Tegelijkertijd toon je je expertise. Twee vliegen in één klap dus.
Een contentkalender helpt je bij het plannen van je content. Hierin plaats je wanneer, wat, voor wie en in welke vorm je je content publiceert. Voor de inhoud kun je bijvoorbeeld inhaken op actualiteiten, zoals Vaderdag of Internationale Knuffeldag. En natuurlijk op trends en ontwikkelingen in je markt. Wissel goed af met inspiratie en informatie. En met tekst, afbeeldingen en video.
Daarnaast is het goed om regelmatig bestaande pagina’s te verversen en nieuwe (landing)pagina’s aan te maken. Dit doe je aan de hand van een gedegen websiteanalyse. Welke pagina’s worden goed bekeken? Welke niet en waar ligt dat aan? Is het onderwerp niet interessant? Of is de pagina lastig te bereiken? Pas het aan en kijk na een tijdje of het effect heeft gehad. Blijf jezelf uitdagen en je zult zien dat het loont.
Houd je bezoekers en Google te vriend
Maak regelmatig een back-up en houd je website ‘up-to-date’. Een update bevat nieuwe functionaliteiten of verbeteringen voor bestaande functies. Hierdoor blijft je website gebruiksvriendelijk. Voor bezoekers én beheerders. Daarnaast blijft je website snel en toegankelijk. Twee zeer belangrijke aspecten voor je vindbaarheid in zoekmachines (SEO: Search Engine Optimization). Tot slot voorkom je hiermee gaten in de beveiliging. Oude, niet onderhouden websites zijn kwetsbaarder voor hackers.
Geen zin in of tijd voor het onderhouden van je website? Laat het dan lekker aan ons over. Lees verder over ons contentabonnement. Of neem direct contact op.