Content even belangrijk als strategie
Het wordt steeds belangrijker dat content en strategie in een vloeiende lijn met elkaar samenlopen. Waar veel bedrijven de fout in gaan, is dat ze zich heel erg focussen op de strategie en ervan uitgaan dat de uitvoering dan wel vanzelf volgt. Het gevolg hiervan is dat bedrijven een goed uitgewerkte en doordachte strategie hebben, terwijl de uitvoering (content) dan niet zo goed is. Zodra strategie en content goed op elkaar aansluiten, zullen de twee componenten elkaar juist versterken.
Verschuiving social media naar e-commerce
Er is geen ontkomen meer aan: social media schuift als kanaal steeds verder op naar e-commerce. Zo blijkt uit een onderzoek van Buffer dat de interactie de afgelopen 18 maanden met meer dan 50% is teruggelopen. In plaats daarvan wordt e-commerce dus steeds belangrijker. Voorheen waren de doelstellingen gericht op bereik en branding. Tegenwoordig gaat social media de strijd aan met de andere kanalen op het gebied van e-commerce.
Artificial intelligence vs. SEO
Slim verspreiden wordt steeds meer gedaan met artificial intelligence. Google weet bijvoorbeeld wat mensen denken. Echter weet Facebook ook daadwerkelijk wie deze mensen zijn. In de loop van de tijd gaan algoritmes het dus winnen van zoekmachines.
Verschuiving op het gebied van content creatie
Tijden van ongecontroleerd klikgedrag zullen verdwijnen. Op het gebied van content creatie voorspellen we de volgende verschuivingen: van oppervlakkig naar relevant, van vluchtig naar standvastig en van weinig naar beter. Mensen zullen minder snel overhaaste beslissingen nemen, maar zijn opzoek naar kwaliteit.
Wil je 2019 goed beginnen en je bedrijf online beter zichtbaar laten zijn? Wij helpen je daar graag bij! Je kunt hier contact met ons opnemen.