Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
10-06-2022

Daarom zijn online reviews waardevol

Zo’n 90% van de websitebezoekers en potentiële klanten checkt voor het kopen van een product of het afnemen van een dienst de reviews die andere klanten hebben achtergelaten. Dit geldt niet alleen voor online shops. In dit blog vertellen we je meer over de toegevoegde waarde van online reviews.

Reviews 2

Waarom wil je online reviews hebben?

Hoe meer mensen positief zijn over een product of een dienst, des te meer mensen overtuigd raken van de kwaliteit en betrouwbaarheid. Social proof is één van de overtuigingsprincipes die wetenschapper Cialdini heeft gevonden.

  • Reviews vergroten het vertrouwen
  • Reviews dragen bij aan een betere vindbaarheid
  • Reviews geven inzicht in klantervaringen: juist kritische reviews zijn waardevol
  • Reviews zorgen voor een hogere klikfrequentie
  • Reviews geven relevante extra informatie over jouw product of dienst

 

Hoe krijg je online reviews?

De meeste tevreden klanten laten niet per definitie een review achter. Het helpt als je ze actief vraagt om een review achter te laten. Weet je dat een klant tevreden is over jouw product of dienst? Vraag ze via een e-mail om een recensie achter te laten op jouw Google Mijn Bedrijf pagina. Google is nog steeds de meest gebruikte zoekmachine. Veel mensen zullen jouw bedrijf vinden via Google en zien dan jouw Google Mijn Bedrijf-omgeving met reviews als zoekresultaat. Hoe meer reviews je hebt, des te hoger verschijn jij in de lokale zoekresultaten. Ook op je bedrijfspagina op Facebook kunnen je klanten een review achterlaten. Tot slot is het goed om zelf actief reviews achter te laten.

 

Uitgebreide klantrecensie

Wil je je potentiële klant nog meer overtuigen van jouw meerwaarde? Kies dan voor het maken van een uitgebreidere klantrecensie. Hierin laat je je klant aan het woord over waar zij tegenaan liepen en hoe jij ze hebt kunnen helpen. Heb je hulp nodig met een klantcase voor je website? De tekstschrijvers van Pencilpoint helpen je graag!

 

Reageren op reviews

Je hebt een review gekregen. Dan is het goed om daarop te reageren. Is het een positieve review, dan volstaat een gepersonaliseerd dankjewel. Heb je een vraag gekregen? Ga hier dan zo snel mogelijk op in. Gaat het om een review met een kritische noot, dan is het verstandig aan te geven dat je hier graag over in gesprek gaat met de klant. Voer dit gesprek niet online, maar één op één via de telefoon of e-mail. Is er een serieus probleem en heb je dat kunnen verhelpen? Vraag de klant dan om de negatieve review aan te passen of te verwijderen.

Let op: wijzig of verwijder niet zelf kritische of negatieve beoordelingen. Dit is niet goed voor je geloofwaardigheid en kan zelfs strafbaar zijn. 

 

Hoe zet je online reviews in?

Voor je online vindbaarheid zijn reviews op Google Mijn Bedrijf belangrijk. Maar je kunt natuurlijk meer doen met je reviews. Plaats ze via een widget bijvoorbeeld één op één door op je website. Of zet de reviews in je Instagram-stories of op je LinkedIn-feed.

Heb je een website van Pencilpoint? Wij hebben een handige widget waarmee je op een mooie manier de reviews van Google en Facebook inlaadt.

Review widget

 

Nieuwe wetgeving

Sinds 28 mei 2022 is er een nieuwe Europese wetgeving over reviews. Je mag geen nep-reviews meer plaatsen. Om te zorgen dat je alleen echte recensies hebt, moet je aangeven hoe je de recensies van klanten krijgt en controleert en of je betaalt voor beoordelingen.

Ga aan de slag!

Wil je weten hoe je jouw klant kant eenvoudig vraagt een review achter te laten op Google Mijn Bedrijf? Download ons stappenplan!

Kunnen we je verder helpen?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks