Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
21-01-2025

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Branding 240x240

1. Branding gaat over gevoelens

Het is meer dan een logo of huisstijl, mensen hebben sterke gevoelens en associaties met de merken die zij vertrouwen en waarderen. Een goed doordachte brandingstrategie? Die gaat over het creëren van emoties en verbinding met de doelgroep. Het gaat niet alleen om wat voor product of dienst je levert, maar ook om de gevoelens die je opwekt bij de doelgroep. Wist je dat zelfs 55% van de klanten bereid is meer te betalen voor een product of dienst waar ze een emotionele band mee hebben?

2. Het is een dynamisch proces

Je Branding verandert continue mee met de tijd en veranderende omstandigheden in de markt. Zo zie je dat succesvolle merken soms aan een herpositionering of rebranding werken om relevant te blijven voor de doelgroep. Zorg dus dat je Branding niet voor jarenlang vaststaat en kijk goed naar de markt en de veranderingen in de maatschappij.

3. Je branding is niet alleen het logo of de huisstijl

Iedereen binnen het bedrijf is verantwoordelijk voor de branding, of je nu receptioniste bent of vormgever. Het gaat verder dan je logo of huisstijl. Het zijn dan wel de meest herkenbare aspecten van je merk, maar het gaat er uiteindelijk om wat je wilt uitdragen en welk verhaal je vertelt.

Enkele feiten op een rij: 

  • 88% van de mensen die iets kopen blijven loyaal aan een merk die zijn/haar waarden deelt.
  • 80% van de mensen hun ‘liefde’ groeit voor een merk, waar 15% aangeeft dat het ‘liefde op het eerste gezicht is’.
  • Slechte kwaliteit van service/producten en klantenservice zijn reden om te wisselen van merk.

4. Het meten van je merkwaardering is mogelijk

Het blijft lastig om te meten, maar het is zeker mogelijk. Je kunt je merkwaardering onder andere bepalen met behulp van reviews, je klanttevredenheid, merkherkenning en je marktaandeel. Er wordt vaak geïnvesteerd in onderzoek om de strategie te evalueren. 

5. Consistentie is ontzettend belangrijk

Dat consistentie in je uitingen belangrijk is, is voor velen bekend. We spreken hier over een consistente stijl in logo, kleuren, tone-of-voice en de overige communicatie-uitingen. Het helpt bij de herkenning en geloofwaardigheid van je merk. Enkele feiten:

  • Een consistente presentatie van je merk kan je omzet in sommige gevallen verhogen met 33%.
  • 54% geeft aan dat deze consistentie bijdraagt aan de groei van het merk.
  • 60% van de consumenten verwacht dat een merk consistent is op verschillende platformen.

6. Je website is een groot onderdeel van je branding strategie

Je website is het visitekaartje van je bedrijf. En dat men dat ook daadwerkelijk zo ervaart blijkt uit de cijfers. Voor potentiële klanten is het vaak de eerste interactie die ze hebben met je merk. Het geeft je de mogelijkheid om een verhaal te vertellen en informatie over je diensten of producten te delen. Een goed ontworpen website straalt betrouwbaarheid en professionaliteit uit. Enkele cijfers over de waarde van je website: 

  • 75% van de mensen zoekt een voor hun onbekend merk op door naar de website te gaan.
  • 92% van de mensen vind een website met een goed design beter te vertrouwen.
  • 94% van de mensen blijft langer hangen op een website met een mooi design.

De kracht van branding ligt in het creëren van emotionele banden en goede associaties met je merk. Branding is een dynamisch proces dat zich aanpast aan veranderende marktomstandigheden. Het is een verantwoordelijkheid die de hele organisatie deelt en zich niet alleen beperkt tot visuele elementen zoals het logo. Consistentie in alle uitingen en een goed ontworpen website spelen cruciale rollen in een effectieve brandingstrategie.

Kunnen wij jou helpen bij een goede brandingstrategie? Neem contact met ons op en kom vrijblijvend eens koffie drinken met een van onze strategen.

Bron: Renderforest.

Hulp nodig bij een goede brandingstrategie?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks