Hyperpersonalisatie om meer verkopen te genereren
Personalisatie is niet meer weg te denken in reclameland. We zien steeds meer personalisatie waarbij er zelfs ook al gekeken wordt naar hyperpersonalisatie; ook wel het verzamelen van genoeg data om een op maat gemaakte klantervaring te kunnen bieden. Ook dit zien we terug in de flyers, brochures en ander drukwerk; elk middel op een unieke wijze samengesteld om de impact te vergroten.
Drukwerk wordt ingezet als luxeproduct voor de branding
We zien dat het ‘simpele’ drukwerk, zoals eenvoudige documenten, vanwege de kosten digitaal verstuurd worden. De uitingen waarbij we echt iets willen laten zien en beleven, zoals een jubileum, brochure of een folder, die laten we maken om de ontvanger ook echt iets tastbaars te geven. Organisaties die een balans vinden in de offline- en online productie, blijken het meest succesvol.
Combineren kun je leren
Steeds vaker worden er twee reclamemiddelen tegelijkertijd in gezet, in plaats van één. Het voordeel is dat je de gehele journey van begin tot het einde jouw potentiële klant gaat binnenhalen. Zo wordt er gebruikgemaakt van buitenreclame langs de wegen, maar worden er ook flyers verspreidt in de brievenbussen. Het versterkt je boodschap en het helpt potentiële klanten bij de overweging.
Zeker als je een lokale naamsbekendheid wilt ontwikkelen is het inzetten van meerdere offline middelen een goede strategie. Je kunt je merkloyaliteit vergroten door bijvoorbeeld mee te doen aan maatschappelijke initiatieven.
Een succesverhaal – hoe combineer je online en offline?
Wat maakt een mix van communicatiemiddelen nu ook echt een goede mix? Wij delen een van onze succesverhalen. Voor het nieuwbouwproject ‘De Kroon van Alphen’ hebben we verschillende uitingen gemaakt, waaronder een website (online) en een brochure (offline).
Bij zo’n groot project hoort een bijpassende website. Waarom een website zo belangrijk is? Dat lees je hier. Pencilpoint heeft de website van De Kroon van Alphen opgebouwd in het eigen programma Pencilblocks. De website is daarnaast voorzien van SEO-vriendelijke teksten, om er zo voor te zorgen dat ze ook goed vindbaar worden in de Google zoekmachine.
Bekijk de showcase hier
Naast deze online ontwikkeling hebben we ook het drukwerk verzorgd. De brochure, volledig in huisstijl op dik HVO-offset papier en het logo van het project, is echt een eyecatcher.
Naast het ontwerp van deze brochure hebben we ook een bouwbord ontwikkeld om aan te tonen waar het project gerealiseerd zal worden. Kortom, de offline uitingen vullen de website perfect aan en het geeft de potentiële klant een tastbare beleving én herinnering.