Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
07-03-2025

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Prins vs digitaal 240x240

Hyperpersonalisatie om meer verkopen te genereren

Personalisatie is niet meer weg te denken in reclameland. We zien steeds meer personalisatie waarbij er zelfs ook al gekeken wordt naar hyperpersonalisatie; ook wel het verzamelen van genoeg data om een op maat gemaakte klantervaring te kunnen bieden. Ook dit zien we terug in de flyers, brochures en ander drukwerk; elk middel op een unieke wijze samengesteld om de impact te vergroten.

Drukwerk wordt ingezet als luxeproduct voor de branding

We zien dat het ‘simpele’ drukwerk, zoals eenvoudige documenten, vanwege de kosten digitaal verstuurd worden. De uitingen waarbij we echt iets willen laten zien en beleven, zoals een jubileum, brochure of een folder, die laten we maken om de ontvanger ook echt iets tastbaars te geven. Organisaties die een balans vinden in de offline- en online productie, blijken het meest succesvol.

Combineren kun je leren

Steeds vaker worden er twee reclamemiddelen tegelijkertijd in gezet, in plaats van één. Het voordeel is dat je de gehele journey van begin tot het einde jouw potentiële klant gaat binnenhalen. Zo wordt er gebruikgemaakt van buitenreclame langs de wegen, maar worden er ook flyers verspreidt in de brievenbussen. Het versterkt je boodschap en het helpt potentiële klanten bij de overweging.

Zeker als je een lokale naamsbekendheid wilt ontwikkelen is het inzetten van meerdere offline middelen een goede strategie. Je kunt je merkloyaliteit vergroten door bijvoorbeeld mee te doen aan maatschappelijke initiatieven.

Een succesverhaal – hoe combineer je online en offline?

Wat maakt een mix van communicatiemiddelen nu ook echt een goede mix? Wij delen een van onze succesverhalen. Voor het nieuwbouwproject ‘De Kroon van Alphen’ hebben we verschillende uitingen gemaakt, waaronder een website (online) en een brochure (offline).

Bij zo’n groot project hoort een bijpassende website. Waarom een website zo belangrijk is? Dat lees je hier. Pencilpoint heeft de website van De Kroon van Alphen opgebouwd in het eigen programma Pencilblocks. De website is daarnaast voorzien van SEO-vriendelijke teksten, om er zo voor te zorgen dat ze ook goed vindbaar worden in de Google zoekmachine.

Bekijk de showcase hier

Naast deze online ontwikkeling hebben we ook het drukwerk verzorgd. De brochure, volledig in huisstijl op dik HVO-offset papier en het logo van het project, is echt een eyecatcher.

Naast het ontwerp van deze brochure hebben we ook een bouwbord ontwikkeld om aan te tonen waar het project gerealiseerd zal worden. Kortom, de offline uitingen vullen de website perfect aan en het geeft de potentiële klant een tastbare beleving én herinnering.

Hulp nodig met design en drukwerk?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks