Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
20-07-2021

Word lokaal gevonden

De interessantste klanten zijn potentiële klanten die in jouw directe omgeving zitten. Zij nemen eerder contact met je op of nemen sneller je product/dienst af. Lokale klanten zijn loyaler en mond-tot-mondreclame van lokale klanten is zeer waardevol. 44% van de zoekopdrachten via Google zijn lokaal georiënteerd.

Wil jij online lokaal beter worden gevonden? Trek nieuwe klanten aan en zorg voor herhaalbezoeken van bestaande klanten met onderstaande tips.

Word lokaal gevonden

Zorg voor een Google Mijn Bedrijf-pagina

De eerste stap is het aanmaken en invullen van je Google Mijn Bedrijf-pagina. Hoe completer je je Google Mijn Bedrijf-pagina invult, des te beter jouw bedrijf naar voren komt bij relevante zoekopdrachten. Vul in ieder geval in: bedrijfsnaam, openingstijden, contactgegevens en plaats een aantal foto’s. Heb je meerdere vestigingen? Voeg deze toe aan je Google Mijn Bedrijf account. Wil je nog een stap verder gaan, zet er dan aanvullende informatie bij.

Vraag om klantreviews

Positieve klantreviews wekken vertrouwen. Je potentiële klanten zullen eerder contact opnemen of een aankoop doen als andere klanten tevreden zijn. Vraag je klanten daarom om een review te plaatsen en vergeet niet te reageren. Maak hiervoor een speciale link naar jouw Google-reviews zodat je deze direct kan mailen naar je klanten.

Onderzoek het gedrag van je bezoeker

Voer zoekwoordenonderzoek uit en richt je op de termen waarop de zoekers in jouw omgeving zich op richten. Vergeet hierbij niet de juiste plaatsnaam toe te voegen. Maak je aparte pagina’s per relevante plaatsnaam, dan is het belangrijk dat je unieke pagina’s maakt.

Maak een betrouwbare landingspagina

Zorg dat je landingspagina de info biedt die de bezoeker verwacht en schrijf overtuigende teksten. Zorg voor goede afbeeldingen en duidelijke call to actions.

Wat mag er niet ontbreken op een landingspagina? Klantreviews, voorbeelden van eerder werk of een productoverzicht en de mensen achter je bedrijf. Mensen willen immers zakendoen met mensen. Een foto van jou en je medewerkers wekt vertrouwen op.

Hulp nodig?

Wil jij lokaal beter worden gevonden, maar heb je hier te weinig tijd of kennis voor? De socialmediaspecialisten van Pencilpoint nemen je het werk graag uit handen. Wij helpen je met het inrichten en actueel houden van je Google Mijn Bedrijf-pagina, ontwikkelen goede landingspagina’s en analyseren de bezoekersdata van je website en social media. Op basis van deze resultaten, helpen we je daarna met het nog verder verbeteren van je website en social media.

Meer weten? Kom gezellig langs, dan vertellen we je over onze werkwijze.

 

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks