Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
20-07-2021

Word lokaal gevonden

De interessantste klanten zijn potentiële klanten die in jouw directe omgeving zitten. Zij nemen eerder contact met je op of nemen sneller je product/dienst af. Lokale klanten zijn loyaler en mond-tot-mondreclame van lokale klanten is zeer waardevol. 44% van de zoekopdrachten via Google zijn lokaal georiënteerd.

Wil jij online lokaal beter worden gevonden? Trek nieuwe klanten aan en zorg voor herhaalbezoeken van bestaande klanten met onderstaande tips.

Word lokaal gevonden

Zorg voor een Google Mijn Bedrijf-pagina

De eerste stap is het aanmaken en invullen van je Google Mijn Bedrijf-pagina. Hoe completer je je Google Mijn Bedrijf-pagina invult, des te beter jouw bedrijf naar voren komt bij relevante zoekopdrachten. Vul in ieder geval in: bedrijfsnaam, openingstijden, contactgegevens en plaats een aantal foto’s. Heb je meerdere vestigingen? Voeg deze toe aan je Google Mijn Bedrijf account. Wil je nog een stap verder gaan, zet er dan aanvullende informatie bij.

Vraag om klantreviews

Positieve klantreviews wekken vertrouwen. Je potentiële klanten zullen eerder contact opnemen of een aankoop doen als andere klanten tevreden zijn. Vraag je klanten daarom om een review te plaatsen en vergeet niet te reageren. Maak hiervoor een speciale link naar jouw Google-reviews zodat je deze direct kan mailen naar je klanten.

Onderzoek het gedrag van je bezoeker

Voer zoekwoordenonderzoek uit en richt je op de termen waarop de zoekers in jouw omgeving zich op richten. Vergeet hierbij niet de juiste plaatsnaam toe te voegen. Maak je aparte pagina’s per relevante plaatsnaam, dan is het belangrijk dat je unieke pagina’s maakt.

Maak een betrouwbare landingspagina

Zorg dat je landingspagina de info biedt die de bezoeker verwacht en schrijf overtuigende teksten. Zorg voor goede afbeeldingen en duidelijke call to actions.

Wat mag er niet ontbreken op een landingspagina? Klantreviews, voorbeelden van eerder werk of een productoverzicht en de mensen achter je bedrijf. Mensen willen immers zakendoen met mensen. Een foto van jou en je medewerkers wekt vertrouwen op.

Hulp nodig?

Wil jij lokaal beter worden gevonden, maar heb je hier te weinig tijd of kennis voor? De socialmediaspecialisten van Pencilpoint nemen je het werk graag uit handen. Wij helpen je met het inrichten en actueel houden van je Google Mijn Bedrijf-pagina, ontwikkelen goede landingspagina’s en analyseren de bezoekersdata van je website en social media. Op basis van deze resultaten, helpen we je daarna met het nog verder verbeteren van je website en social media.

Meer weten? Kom gezellig langs, dan vertellen we je over onze werkwijze.

 

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks