Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
11-10-2022

Wat is e-mailmarketing?

Wist je dat de eerste marketing-mail in 1978 is verstuurd? Deze leverde maar liefst dertien miljoen dollar omzet op! Lees hier meer over de effectiviteit van emailmarketing en waarom het nu nog steeds een goed presterend marketingkanaal is.

Wat is e mailmarketing 1

Wat is emailmarketing?

Marketing komt voor op veel verschillende manieren. Email marketing is een vorm van direct marketing waarbij er een bericht direct naar de ontvanger wordt gestuurd. E-mail wordt gebruikt om je product of dienst aan te prijzen bij je klanten, door bijvoorbeeld een actie,  kortingscode of interessant feitje te delen. Dit zal de interesse van klanten prikkelen, waardoor ze je website zullen bekijken en uiteindelijk tot aankoop over zullen gaan. 

Wat zijn de voordelen van emailmarketing?

  • Aan het versturen van een e-mail zijn geen kosten verbonden
  • E-mails komen snel aan bij de ontvanger
  • Het geeft de mogelijkheid relaties met klanten te onderhouden en verbeteren
  • De ontvanger is geïnteresseerd in jouw bedrijf/producten
  • Persoonlijke communicatie zorgt ervoor dat de klant zich meer aangesproken en betrokken voelt
  • A/B testen zijn makkelijk uit te voeren en te analyseren
  • Met de juiste software kun je gemakkelijk resultaten evalueren

Hoe zet je emailmarketing in?

Allereerst wil je ervoor zorgen dat mensen zich aanmelden op een mailinglijst. Meestal wordt dit gedaan door middel van een formulier op de website, waar bezoekers zich vrijwillig kunnen aanmelden en aangeven dat ze informatie van je willen ontvangen. Je moet namelijk toestemming hebben om iemand een mail te kunnen sturen. 

Maak vervolgens een plan en bepaal je doel. Waarvoor wil je e-mailmarketing inzetten en welke doelgroepen wil je bereiken? Schrijf je doelen uit en bedenk hoe je deze wil gaan behalen. Wanneer je deze doelstellingen op een rij hebt, kun je later de resultaten analyseren en bijsturen waar nodig is. 

Om succesvol e-mail marketing in te kunnen zetten heb je goede e-mailmarketingsoftware nodig. Dit worden ook wel “Email Service Providers” genoemd (ESP). Ga op zoek naar de juiste emailmarketingsoftware die jou kan helpen bij het behalen van je doelen.

Als je deze stappen hebt doorlopen is het tijd om de content te maken van je mailings. Wat voor soort berichten en nieuwsbrieven je wil versturen is natuurlijk afhankelijk van jouw doelgroep, strategie en doelstellingen. Zorg er in ieder geval voor dat jouw content relevant is en opvalt bij de doelgroep.

Ben je begonnen met het versturen van de mailings? Dan is het tijd om de resultaten te analyseren. Door welke elementen wordt de aandacht van de doelgroep gegrepen? En welke niet? Pas hierop de inhoud aan. Blijf dit regelmatig checken, zodat je de beste content voor jouw doelgroep neerzet en uiteindelijk je doel kunt bereiken.

 

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks