Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
25-08-2021

Verrijk je website met landingspagina’s

Wil je je website nog gebruikersvriendelijker maken en je online vindbaarheid vergroten? Voeg dan gerichte landingspagina’s toe. Dit zijn pagina’s die je maakt voor een specifieke groep klanten of voor een specifieke dienst of product. In deze blog vertellen we meer over landingspagina’s en hoe je deze maakt.

Landingspagina website

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een losse pagina op je website waar je mensen naartoe stuurt via online advertenties, nieuwsbrieven en social media. Potentiële klanten kunnen ook op je landingspagina komen op basis van een organische zoekresultaat.

Wat is het doel van een landingspagina?

Het doel van een landingspagina is het aanzetten van je bezoeker om een bepaalde actie te doen. Zoals het downloaden van een whitepaper, het invullen van een contactformulier of zich inschrijven voor je nieuwsbrief.

Waarom moet je landingspagina’s maken?

De kans dat iemand op je landingspagina een actie doet, is groter dan op een gewone websitepagina. Op een landingspagina richt je je namelijk op een specifieke doelgroep, speel je in op een concrete vraag en ga je in op een specifiek onderwerp.

Hoe ziet een goede landingspagina er dan uit? 

Maak je landingspagina relevant

Ga na waar jouw doelgroep naar op zoek is. Welk probleem los je op of bij welke waarde sluit je aan? Door hierop in te gaan, word je relevant voor je klant.

Trek de aandacht van je bezoeker

Maak je landingspagina opvallend en aantrekkelijk. Zorg voor een duidelijke structuur zodat je bezoeker snel vindt wat hij of zij zoekt. En houd je design overzichtelijk.

Zorg voor goede koppen

Maak je titel beknopt en pakkend en interessant genoeg zodat je bezoeker ook verder gaat lezen. Vergeet ook niet om concrete tussenkoppen te maken.

Kies voor één call to action

Wat wil je dat je klant doet: informatie aanvragen, contact opnemen of iets downloaden? Focus je op dit doel. Natuurlijk mag je wel op meerdere plekken op de pagina de call to action toevoegen. En zorg er voor dat je call to actions opvallen in het design.

Zorg voor een logische opbouw

Bouw je pagina op een logische manier op en neem je bezoeker mee van probleem tot en met oplossing. En voor de bezoeker die meer informatie nodig heeft voor hij overgaat tot het doen van actie, voeg je nog positieve klantreviews toe.

Pencilpoint helpt je met design, tekst en data-analyse van je landingspagina

Wil je concreet weten over hoe landingspagina’s voor jou gaan werken? Kom dan eens langs! Wij helpen je met de opbouw, het design, SEO-teksten en kunnen aan de hand van gerichte data-analyse helpen met het continu optimaliseren van je landingspagina’s.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks