Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
25-08-2021

Verrijk je website met landingspagina’s

Wil je je website nog gebruikersvriendelijker maken en je online vindbaarheid vergroten? Voeg dan gerichte landingspagina’s toe. Dit zijn pagina’s die je maakt voor een specifieke groep klanten of voor een specifieke dienst of product. In deze blog vertellen we meer over landingspagina’s en hoe je deze maakt.

Landingspagina website

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een losse pagina op je website waar je mensen naartoe stuurt via online advertenties, nieuwsbrieven en social media. Potentiële klanten kunnen ook op je landingspagina komen op basis van een organische zoekresultaat.

Wat is het doel van een landingspagina?

Het doel van een landingspagina is het aanzetten van je bezoeker om een bepaalde actie te doen. Zoals het downloaden van een whitepaper, het invullen van een contactformulier of zich inschrijven voor je nieuwsbrief.

Waarom moet je landingspagina’s maken?

De kans dat iemand op je landingspagina een actie doet, is groter dan op een gewone websitepagina. Op een landingspagina richt je je namelijk op een specifieke doelgroep, speel je in op een concrete vraag en ga je in op een specifiek onderwerp.

Hoe ziet een goede landingspagina er dan uit? 

Maak je landingspagina relevant

Ga na waar jouw doelgroep naar op zoek is. Welk probleem los je op of bij welke waarde sluit je aan? Door hierop in te gaan, word je relevant voor je klant.

Trek de aandacht van je bezoeker

Maak je landingspagina opvallend en aantrekkelijk. Zorg voor een duidelijke structuur zodat je bezoeker snel vindt wat hij of zij zoekt. En houd je design overzichtelijk.

Zorg voor goede koppen

Maak je titel beknopt en pakkend en interessant genoeg zodat je bezoeker ook verder gaat lezen. Vergeet ook niet om concrete tussenkoppen te maken.

Kies voor één call to action

Wat wil je dat je klant doet: informatie aanvragen, contact opnemen of iets downloaden? Focus je op dit doel. Natuurlijk mag je wel op meerdere plekken op de pagina de call to action toevoegen. En zorg er voor dat je call to actions opvallen in het design.

Zorg voor een logische opbouw

Bouw je pagina op een logische manier op en neem je bezoeker mee van probleem tot en met oplossing. En voor de bezoeker die meer informatie nodig heeft voor hij overgaat tot het doen van actie, voeg je nog positieve klantreviews toe.

Pencilpoint helpt je met design, tekst en data-analyse van je landingspagina

Wil je concreet weten over hoe landingspagina’s voor jou gaan werken? Kom dan eens langs! Wij helpen je met de opbouw, het design, SEO-teksten en kunnen aan de hand van gerichte data-analyse helpen met het continu optimaliseren van je landingspagina’s.

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks