Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
17-12-2020

Social media voor B2B-ondernemers

Ben jij nog van mening dat social media geen meerwaarde biedt voor jou als B2B-ondernemer? Dan laat je heel wat kansen liggen. Juist via social media kun je relatief snel, eenvoudig en tegen lage kosten je naamsbekendheid vergroten, in contact komen en blijven met je klanten en je product of dienst verkopen. Ga vandaag nog aan de slag! Wij helpen je met 6 tips graag op weg.

Pp tips social b2b website

1. Kies het juiste socialmediakanaal

Op welk socialmediakanaal zit jouw doelgroep en via welk van deze kanalen kun jij je het beste profileren

  • Facebook: geschikt voor ieder bedrijf. In 2020 had Facebook in Nederland 10,4 miljoen gebruikers boven de 14 jaar.
  • Instagram: perfect om jouw producten, diensten of verhaal in pakkende beelden te vertellen. Het afgelopen jaar had het snelgroeiende medium 5,6 miljoen gebruikers in Nederland boven de 14 jaar.
  • LinkedIn had in 2020 4,7 miljoen gebruikers in Nederland. LinkedIn is hét platform voor het delen van professionele content met zakelijke relaties.
  • Pinterest is het ultieme online prikbord voor het verzamelen van inspiratie in beeld en tekst. In Nederland waren er in 2020 3,5 miljoen gebruikers boven de 14 jaar actief.
  • YouTube is hét kanaal als je meer wil doen met video. In 2020 had de alternatieve zoekmachine 9,1 miljoen gebruikers in Nederland boven de 14 jaar.

2. Zorg voor een goede basis 

Als je een zakelijk socialmediakanaal hebt aangemaakt, zorg dan eerst voor een goede basis. Ook online geldt dat je maar een keer een eerste indruk kunt maken. Richt je account goed in en plaats enkele posts met goede content.  

3. Maak vinden en volgen makkelijk

Heb je de basis op orde, laat je klanten en relaties weten waar ze je op social kunnen vinden. Plaats iconen met directe links op je website en in je nieuwsbrief. Vraag mensen actief je te volgen en je berichten te delen.

 4. Wees zichtbaar

Zorg voor goede, afwisselende content en zorg ervoor dat je regelmatig berichten plaatst. Maak een contentkalender en verplaats je bij het maken van de content in je doelgroep. Let hierbij op het gebruik van de juiste zoekwoorden en, last but not least: zorg voor passende beelden.

 5. Vergeet de interactie niet

Wil je meer bereiken met je berichten, ga de interactie aan met je volgers. Vraag om reacties en reageer daar weer op. En kijk ook eens bij anderen: reageer, like of stel eens een vraag op andere relevante accounts.

 6. Geef een kijkje achter de schermen

Mensen volgen graag mensen. Zorg daarom voor een menselijk gezicht. Breng mensen in beeld die bij je werken en gebruik echte reviews, bij voorkeur met persoonsnamen. Dit maakt jouw profiel niet alleen aantrekkelijker, maar ook betrouwbaarder. 

Enthousiast geworden en wil je aan de slag? Of ben je al een keer begonnen en gestopt omdat het bijhouden van je social te veel tijd kostte? Social media is een continue proces. Daarnaast begrijpen wij dat je als ondernemer geen tijd, geen zin en onvoldoende kennis hebt. De socialmediaspecialisten van Pencilpoint nemen je het werk graag uit handen. Begin 2021 goed en maak een vrijblijvende afspraak om meer te weten te komen over onze contentabonnementen en werkwijze.

Je social media uitbesteden?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks