Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
29-04-2020

Pamela aan het woord – Huisstijldrukwerk belangrijk onderdeel van je bedrijfsimago

Trends. Sommige zijn tijdelijk en verdwijnen na een tijdje weer, andere luiden een nieuw tijdperk in en veranderen de manier waarop we werken. Iedere maand vertelt iemand van het Pencilpoint-team over een trend op zijn of haar vakgebied en de invloed van deze trend op de manier van (samen)werken.

Pamela aan het woord blog

Hoewel de meerderheid van de communicatie online lijkt te gaan, blijft drukwerk een belangrijk onderdeel van je middelenmix. Volgens sommigen gaat het aandeel drukwerk alleen maar toenemen. 

Pamela Crovatto, accountmanager bij Pencilpoint, kent als geen ander het belang van mooi verzorgd drukwerk. “Goede gedrukte huisstijlmiddelen dragen bij aan je bedrijfsimago en aan het gevoel van trots van je eigen medewerkers. Het is belangrijk om aandacht te besteden aan middelen als visitekaartjes, brochures of posters. Dit zorgt voor eenheid. Dus let op een goede vormgeving met een duidelijk leesbaar logo op de goede plek, pas kleuren toe volgens de huisstijl, maar denk ook na over de juiste papiersoort en -dikte. Natuurlijk kun je zelf online drukwerk bestellen, maar wij zorgen ervoor dat je ook echt krijgt wat je verwacht.”

Extra beleving

Goed drukwerk zorgt ervoor dat je opvalt. Meer dan online communicatie. “Drukwerk voegt een zintuig toe aan de beleving, namelijk voelen. Een mix van online en offline is natuurlijk het sterkst. Organiseer je een event, dan is het handig om mensen een online uitnodiging te sturen. Genodigden hebben zo de juiste informatie snel bij de hand en kunnen zich direct online aanmelden. Maar hoe leuk en persoonlijk is het om een gedrukte kaart op je mat te vinden? Wij adviseren onze klanten over de juiste combinatie van middelen. Maar ook over hoe een gedrukt middel aansluit bij de uitstraling van het bedrijf of het doel van de uiting. Zo hebben we de brochures van Van der Grift voorzien van spot UV lak om net wat extra op te vallen. En medewerkers mochten zelf projecten selecteren die op de achterzijde van hun visitekaartje werden getoond. Dat geeft nét dat beetje extra persoonlijke touch.” 

Passend advies

We denken graag mee als het gaat om de uitvoering van brochures, magazines, folders of boeken. “Voor het ondersteunen van de verkoop van een nieuwbouwproject kunnen wij prachtige boeken verzorgen met een harde kaft in een beperkte oplage. Gaat het om een interne brochure met bijvoorbeeld een jaarplan, dan adviseren wij een eenvoudigere uitvoering. Moet een brochure worden verzonden, dan houden we daar rekening mee met papierdikte en formaat. Moet een flyer juist opvallen, dan kiezen we een afwijkend formaat. De drukkers waarmee we samenwerken, houden ons op de hoogte van de laatste trends op het gebied van papier, afwerking en technische ontwikkelingen.”

Kunnen wij meedenken over gedrukte (huisstijl)middelen? Neem dan contact op: we helpen je graag!

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks