Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
27-09-2017

6 tips voor je Facebook bedrijfspagina

In 2017 is het aantal gebruikers van Facebook met 10% toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Ongeveer 7,5 miljoen mensen maken dagelijks gebruik van Facebook *. Meer dan 90% van deze gebruikers doet dat via een mobiel apparaat. Een mooi potentieel klantenbereik dus. Maar hoe val je op met je zakelijk Facebookaccount?

Tops facebook bedrijfspagina

Zes tips voor het aantrekkelijk maken van een zakelijk Facebookprofiel.



Zorg voor een opvallend omslagbeeld. 


Echt opvallen? Zet dan een korte video (max 30 sec) in de omslag van je Facebookpagina. Zorg ervoor dat de beelden rustig en stabiel worden opgenomen en dat de beelden goed weergeven wat je bedrijf biedt aan producten of diensten.

Toch liever een stilstaand beeld op de omslag? Plaats een aantrekkelijke, actiegerichte foto in een lichte omgeving. Denk aan klanten in de winkel, een zonnig terras, een monteur aan het werk of een overzicht van producten. Kies voor het juiste formaat: 851px bij 315px.

Begin dit jaar paste Facebook de richtlijnen aan voor de omslag. Het is nu toegestaan om call to action informatie te plaatsen. Maak hier gebruik van: vraag om een actie, zoals het leggen van contact of het downloaden van een e-book. De opties breiden zich regelmatig uit. Let op: een omslagbeeld mag uit maximaal 20% tekst bestaan.


 

Zorg voor een duidelijke profielfoto. 


Het formaat van de profielfoto is 180px bij 180px. Gebruik een profielfoto die past in de look en feel van het bedrijf. Denk aan het logo voor herkenbaarheid en gebruik de huisstijlkleuren.



Eigen mensen als visitekaartje. 


Pas op met het gebruiken van stockfoto’s. Naast onnodige kosten, hebben deze beelden ook vaak een niet-Nederlandse uitstraling. En, wat is er leuker dan eigen mensen op de Facebookpagina terug te laten komen?! Zij vormen toch voor een groot deel het visitekaartje van het bedrijf of de organisatie.


Maak berichten aantrekkelijk en waardevol. 


Vindt een volger een bericht leuk, interessant of grappig, dan is de kans groot dat hij of zij het bericht niet alleen liket, maar ook deelt. Dat betekent een groter bereik en potentiële nieuwe volgers. Wissel verkoopgerichte informatie af met inhoudelijk berichten.
Berichten met een beeld, stilstaand of bewegend, scoren beter dan berichten met alleen tekst.



Ga interactie aan. 


Facebook is een sociaal medium: het gaat om interactie. Reageer (snel) op reacties van volgers. En zoek interactie op. Vraag volgers om input. Bijvoorbeeld over welke producten zij missen in de winkel of om een foto van hoe een product van uw bedrijf in de praktijk wordt gebruikt.
Volg andere relevante pagina’s en wees actief. Zo vergroot je de eigen zichtbaarheid onder de relevante doelgroep.



Probeer en traceer. 


Probeer eens verschillende berichten uit en kijk in de statistieken van Facebook wat werkt en wat niet. Post op verschillende tijdstippen op verschillende dagen en ga na wat de beste momenten zijn voor jouw doelgroep.

 

Hulp nodig bij het opzetten van een aantrekkelijk zakelijk Facebookaccount? Of wel de ideeën, maar niet de tijd om de pagina actief te onderhouden? Neem dan contact op met de content creators bij Pencilpoint. Wij helpen je graag op weg en bieden verschillende abonnementen aan voor het onderhouden van social media en websites. Kijk op de site!

* bron: nationaal social media onderzoek 2017

Hulp nodig bij je social media?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks