Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
17-05-2021

10 tips voor meer volgers op je LinkedIn-bedrijfspagina

Naast je persoonlijke profiel, kun je ook een zakelijk profiel aanmaken op LinkedIn. Dit heeft verschillende voordelen. In de praktijk blijkt het echter vaak niet eenvoudig om meer volgers op je bedrijfspagina te krijgen. Mensen volgen liever mensen dan een bedrijf. Toch is het inzetten van een bedrijfspagina erg zinvol. Wij geven je 10 tips om meer volgers te krijgen op je LinkedIn-bedrijfspagina.

10 tips voor meer volgers op je linkedin bedrijfspagina

1. Plaats regelmatig eigen en relevante content

Een bedrijfsprofiel op LinkedIn is bij uitstek de plaats om jouw kennis en expertise te delen. Door regelmatig relevante content te plaatsen, claim je je expertpositie. Door regelmatig te posten, zien mensen dat je actief bent en creëer je een verwachting bij mensen. Door bij de content uit te gaan van je potentiële klant, maak je je content nog relevanter en interessanter en zorg je ervoor dat mensen je pagina gaan volgen. 

2. Nodig mensen actief uit je bedrijfspagina te volgen

Vraag collega’s, klanten en andere relaties om je bedrijfspagina te volgen. Dit kan face to face, door een link op te nemen in je e-mail of nieuwsbrief of door je connecties op LinkedIn actief uit te nodigen. Dit doe je via je persoonlijke profiel. 

3. Tag bedrijven en personen in je LinkedIn-post

Tag in je bericht relevante personen of bedrijven in je post. De kans is groot dat de getagde profielen een reactie geven of de update liken. Zo vergroot je je bereik en neemt de kans op meer volgers toe. Helemaal als jouw bedrijfspagina vol staat met interessante content. 

4. Vraag collega’s je bericht te liken en te delen

Heb je een nieuwe bijdrage geplaatst op je LinkedIn-bedrijfspagina? Vraag je collega’s het bericht te liken, er op te reageren en te delen. Hoe meer reacties en interactie, des te groter het bereik van je bericht. Dit leidt weer tot meer volgers.

5. Roep op tot interactie

Meer reacties en meer interactie, leidt tot een groter bereik. Stel daarom eens een vraag, leg een stelling voor of plaats eens een poll. Doe dit wel serieus en met mate, want mensen doorzien een trucje al snel. Vergeet niet te reageren op de reacties op je bericht.

6. Gebruik hashtags

Net als op Instagram, is het op LinkedIn mogelijk te zoeken op hashtags. Plaatst maximaal 3 hashtags en plaats deze ook niet in je bericht, maar eronder. Zo houd je je post goed leesbaar.

7. Zet video in

Ook op LinkedIn is de inzet van bewegend beeld populair. Het interactiepercentage op een video is twee keer hoger dan op een gewoon bericht. Het maken van een korte video kan tegenwoordig snel, eenvoudig en goedkoop via je mobiele telefoon.

8. Zet infographics in

Soms leggen beelden een boodschap duidelijker uit dan woorden. Infographics zijn een prima manier om ingewikkelde materie inzichtelijk te maken of om een boodschap met één blik duidelijk te maken. Daarbij komt dat infographics tot drie keer vaker worden gedeeld dan andere vormen van content. 

9. Promoot je post

Je kunt je bedrijfsupdates promoten. Zo vergroot je je bereik doordat je bericht in tijdlijnen verschijnt van mensen die je nog niet volgen. Je kunt met advertenties heel gericht je doelgroep targetten. Let er wel op dat adverteren op LinkedIn nog steeds relatief veel geld kost.

10. Optimaliseer je LinkedIn-bedrijfspagina

Bekijk je bedrijfspagina eens kritisch. Is deze nog actueel en volledig? Met een andere coverfoto fris je je profiel weer een beetje op. Is het logo duidelijk en heb je al een eigen URL? Een eigen, herkenbare URL wekt vertrouwen op en is eenvoudig te onthouden. 

Aan de slag!

Met deze 10 tips kun je nu zelf actief aan de slag om meer volgers te krijgen op je LinkedIn-bedrijfspagina. Heb je te weinig tijd om regelmatig relevante content toe te voegen of vind je het lastig om de juiste content te maken? Schakel dan de hulp in van Pencilpoint. Wij hebben specialisten op het gebied van social media, content creation, video, infographics en meer. Wij helpen je graag met je content en het onderhouden van je LinkedIn-pagina. Neem contact op.

Wil je social media uitbesteden?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks