Wil je relevant blijven voor je doelgroep? Deel dan regelmatig blogs en nieuwsberichten via je website. Zo toon je je kennis en expertise. En: wie schrijft, die blijft.
Tekst
Blogs & nieuwsberichten
Waarom blogs en nieuwsberichten delen een goed idee is
Pencilpoint schrijft blogs en nieuwsberichten voor verschillende opdrachtgevers. Dit doen we door zelf op onderzoek uit te gaan of op basis van gesprekken en aangeleverde input. Nieuwsberichten zijn uitermate geschikt om je doelgroep op de hoogte te houden van ontwikkelingen. Of actualiteiten. Blogs zijn ideaal om meer achtergrondinformatie te delen. Door content te delen laat je zien dat je expert bent in je vakgebied. En je blijft zichtbaar. Ook helpt het delen van blogs en nieuwsberichten bij je vindbaarheid in zoekwoordenmachines zoals Google.
Wil je je doelgroep inspireren?
Met één blog per maand kun je je al goed profileren. Maak gebruik van ons contentabonnement. We spreken een aantal uur per maand (minimaal 5) af tegen een vast tarief. Hierbinnen creëren we de juiste content, optimaliseren we je social mediakanalen, ontwikkelen we campagnes en analyseren we de resultaten. Neem vrijblijvend contact op zodat we de mogelijkheden met je kunnen bespreken.
Wil jij nieuwsberichten of blogs?
Geef je vindbaarheid een boost: schrijf een blog! (Wij helpen je er graag bij.)
Nieuws
Hoe bewuste acties het onbewuste beïnvloeden – Michelle vertelt
In de steeds competitievere wereld van marketing draait alles om het begrijpen van de consument. Wat drijft hun beslissingen? Hoe kunnen we hun gedrag beïnvloeden?
‘Neuromarketing combineert principes uit neurowetenschappen en marketing om het gedrag van consumenten beter te begrijpen. En dat is precies waar de cursus Neuromarketing in Praktijk over ging die ik recent heb mogen volgen.’
Begin nu met Instagram Reels
Vergroot op een slimme manier je bereik met behulp van Instagram Reels. Het gebruik van Reels kán niet meer ontbreken in je social mediastrategie. Je bereik vergroten zonder er direct veel budget tegenaan te moeten gooien? Start met het maken van video’s.
De videomarketingtrends voor 2024
Video is inmiddels onmisbaar geworden. We zien video’s op Youtube, TIKTOK, Instagram, Facebook én dan hebben we nog niet gesproken over het inzetten van video op je website. Veel bedrijven investeren er nu al in, of moeten erin gaan investeren, om de ontwikkelingen en concurrentie bij te kunnen houden. Wij delen graag de trends voor 2024, zodat jij volledig up to date bent.
Short video’s worden populairder
We zien het nu al met regelmaat; korte video’s op platformen zoals TIKTOK, Instagram en Youtube. Ook wel ‘short video’s’ genoemd en vooral ontworpen om de aandacht te trekken en makkelijk te consumeren. Deze video’s zijn niet langer dan 60 seconden en worden vooral gebruikt om diensten en producten te promoten. We zien dat deze video’s vaak gewoonweg met de telefoon gefilmd worden en voorzien worden van muziek, trending audio en ondertiteling.
Tip: zorg altijd dat je jouw video ondertitelt. Steeds meer gebruikers spelen video’s af zonder geluid, en om deze doelgroep te bereiken is ondertiteling daardoor noodzakelijk.
Hoe speel je hierop in als bedrijf?
Het is niet gezegd dat enkel influencers goed zijn in short video’s. Zo kan het voor je bedrijf of organisatie heel waardevol zijn. Zo kun je op deze trend inspelen door je producten te laten zien, maar ook een stukje behind-the-scenes filmen of het delen van leuke feitjes.
Wat leuke feitjes over short video’s:
- 90% van de online shoppers zegt dat video helpt bij de aankoopbeslissing
- 85% van de video’s wordt afgespeeld zonder geluid
- Interactieve video’s worden steeds populairder
- 45% van de gebruikers bekijkt wekelijks meer dan een uur aan video’s op Youtube of Facebook
Smart creatie is hip
Jaren geleden zagen we de grootste filmploegen, meest geavanceerde camera’s en kostte het maken van een foto veel tijd, mensen en geld. Nu zien we dat smart creatie het steeds meer overneemt. Wat dit betekent? Steeds meer wordt vastgelegd met de smartphone, en minder met behulp van cameraploegen.
De top videotools van 2024? Dat zijn naar verwachting deze:
- Canva
- App caption (vooral voor muziek)
- AI
- Adobe
Influencers staan minder centraal
Waar de afgelopen jaren influencers een steeds prominentere rol gingen spelen binnen de content strategieën, gaat er nu een verschuiving plaatsvinden. We zien de zogeheten de-influencing trend langzaamaan opkomen en de verwachting is dat dit in 2024 nog verder doorzet.
We hebben er allemaal wel eens mee te maken; je ziet een review van een product online en je voelt direct de noodzaak om dit te kopen. ‘Je bent ge-influenced’ wordt er dan ook wel geroepen. De laatste tijd zien we juist steeds vaker op social media promoters die in de ban zijn van de-influencing.
Mensen gebruiken massaal de hashtag om een oprechte review te geven over een product die overrated is én waarom je deze dus vooral NIET moet kopen.
Het laat een hele nieuwe kant van social media zien. We zien vaak dat promoters betaald krijgen om goede reviews achter te laten, en soms… zorgt dit wel eens voor geen oprechte reviews.
Wél effectief met influencers werken?
Dit betekent natuurlijk niet dat influencers geen onderdeel meer kunnen zijn van je contentstrategie. Je kunt uiteraard nog steeds heel effectief werken met influencers, maar zorg daarbij voor een stukje authenticiteit en daarmee kwaliteit.
Werk samen met echte mensen, vaak kleine content creators met een authentiek publiek worden meer in trek. We zien ook steeds meer zogeheten ‘ronde content’, ook wel content waarbij je niet alleen de goede momenten deelt met je publiek, maar ook wanneer het iets minder gaat of wanneer dingen mis gaan.
Minder dansen en meer diepgang
De verwachting is dat in 2024 het aantal dansjes op TIKTOK plaats zal maken voor video’s met meer diepgang. Wij, de consument, nemen niet alles direct meer aan en geloven ook niet alles meer wat we zien. Er wordt plaatsgemaakt voor échte content en de dansjes zullen wat meer op de achtergrond blijven.
Personalisatie
Personalisatie, we kunnen er inmiddels niet meer omheen, maar ook in 2024 gaan we hier weer ontzettend veel van terugzien. We worden dagelijks overspoeld met content en als je niet direct opvalt scrollen mensen over je bericht heen. Personalisatie wordt steeds belangrijker; een video gemaakt voor een specifiek persoon of een specifieke doelgroep.
Je kunt dit op verschillende manieren aanpakken, waarbij je gebruik kunt maken van programma’s die op basis van je klantgegevens een profiel schetsen.
Ga bijvoorbeeld de interactie met je doelgroep aan en start een live video. Zo zorg je voor meer betrokkenheid en leer je je audience nog beter kennen.
Kunnen wij je helpen? Neem contact op!
Open sollicitatie
Ben je grafisch vormgever, webdesigner of social media specialist en wil je werken bij het meest creatieve vormgevingsbureau van Woerden en omstreken? Stuur ons dan een originele motivatie en je cv.