Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.
Playforward is specialist in videocontent. Het creatieve team helpt bedrijven, organisaties en overheden impact te maken met de kracht van film en animatie. In 2020 bestaat Playforward 10 jaar en dat feestelijke feit was reden om een nieuw logo en een nieuwe website te lanceren.
De wens was om Playforward 2.0 neer te zetten. Een frisser en eenvoudiger logo met afwijkende kleuren van concurrenten. Als inspiratie leverde Playforward een beeld aan van de raceauto 2020 van Red Bull / Max Verstappen. De combinatie van het rood met een donkere kleur sprak ze aan.
Pencilpoint is op zoek gegaan naar de juiste kleuren. Daarbij is paars als basiskleur gekozen. Diverse studies hebben uiteindelijk geresulteerd in krachtige combinatie van kleuren.
Het ontwikkelde logo is dynamisch en daarmee uitstekend toepasbaar in offline en online uitingen. Het logo is in diverse varianten toepasbaar. Zo zijn de pijlen als los beeldelement sterk en herkenbaar in de profielfoto van Playforward op LinkedIn.
De huisstijl mocht wat spannender worden. Dit is goed gelukt. Door het creëren van diepte, lijkt het net of de pijlen in elkaar haken. Verder zijn alle uiteinden van de pijlen, afgeronde hoeken. Deze ronde hoeken komen terug in alle elementen van de huisstijl en de website.
Ook het font is aangepast. Hierbij zijn we dichtbij het oorspronkelijke font gebleven om de herkenbaarheid te behouden. Na een uitgebreide studie is gekozen voor het font Muli. Voordeel van dit font is dat we binnen één familie kunnen blijven: het font is geschikt voor titels, lopende tekst en is een webfont.
Om goed aan te sluiten bij de verschillende customer journeys van de doelgroepen, is er van iedere pagina een uitgebreide wireframe ontwikkeld. Vanuit de klantgedachte is hierin uitgewerkt hoe de navigatie moet zijn.
Het hele UX proces leverde interessante discussies op met de klant: continu een compromis sluiten tussen inhoud, SEO en vormgeving. Het is heel belangrijk keuzes te maken vanuit het einddoel van de website.
Een volgende uitdaging was het integreren van de vele landingspagina’s. Pencilpoint heeft geadviseerd over welke url’s en content moest worden behouden om de Google ranking te behouden of liefst verhogen.
Playforward maakt films en animaties. Om dit aspect goed in beeld te brengen, is er een uniek scroll effect toegevoegd aan de homepagina waarbij de video in de header altijd schermvullend in beeld is.
Playforward had hele duidelijke wensen en eisen voor de website. Het merendeel van de nieuwe klanten komen binnen via de website. Het behouden van de ranking was dus erg belangrijk. Playforward werkt voor uiteenlopende branches. Iedere doelgroep heeft een ander zoekgedrag.
Uiteraard moest de website passen bij het bedrijfsimago en de interactiviteit van de diensten die Playforward levert. De website is volledig custom made ontworpen en ontwikkeld in het Pencilplus contentmangementsysteem.
Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar!
KvK 30142644
BTW NL818112104B01
Algemene voorwaarden
Privacy - cookie - review - recensiebeleid
Contentabonnement | Creatieve vormgevers regio Utrecht | Creatieve vormgevers regio Woerden | Creatieve vormgevers regio Harmelen | Structurele data-driven aanpak | Succesvolle nieuwsbrief | Reclamebureau voor design en online marketing in Woerden | Jouw unieke website | Website laten maken Woerden | Logo laten maken Woerden | Hulp bij social media | Jouw unieke website
Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks