hero-2

Zo plan je een bericht in op je LinkedIn bedrijfspagina!

2023_39 Blog LinkedIn bericht inplannen website-1
09 maart 2023

Op LinkedIn kon je op persoonlijke profiel al berichten inplannen. Vanaf nu is dit ook mogelijk voor bedrijfspagina’s. Hoe werkt dit precies? Wij leggen het je uit in dit blog!

Hoe plan je een bericht in op LinkedIn?

  1. Open je LinkedIn bedrijfspagina op je desktop. Begin met het schrijven van een bijdrage zoals je normaal zou doen.
  2. Ben je klaar met schrijven? Klik dan op het klokje naast de blauwe knop “bijdrage”.
  3. Hier kun je een datum en tijd kiezen waarop je het bericht geplaatst wil hebben. Je kunt een bericht tussen een uur en drie maanden van tevoren inplannen. Let op dat je AM of PM moet selecteren. AM is vanaf 12 uur ’s nachts tot 12 uur ’s middags. PM is vanaf 12 uur ’s middags tot 12 uur ’s nachts.
  4. Daarna kun je je bericht nog een keer controleren en eventueel een afbeelding of hashtags toevoegen. De inhoud van het bericht kun je na het plannen niet meer bewerken.
  5. Klik vervolgens op de blauwe knop “schedule” of “schema” en je bericht wordt ingepland!

 Let op! Je kunt alleen tekstberichten, berichten met een foto of link en het vieren van een gelegenheid inplannen. Meerdere foto’s, services, polls, events, vacatures en reposts kun je niet inplannen.

Waar vind je een overzicht van je geplande berichten?

  1. Begin met het schrijven van een bijdrage.
  2. Klik op het klokje. Vervolgens zie je in het scherm “alle geplande bijdragen weergeven”. Hier kun je je geplande berichten zien.
  3. Hier kun je de dag en het tijdstip van het bericht nog aanpassen of het bericht verwijderen.

Met deze handige interne feature kun je gemakkelijk een bericht inplannen op een tijdstip die voor jou of jouw doelgroep het beste uitkomt. Ga jij deze functie uitproberen?

Heb je behoefte aan meer van dit soort tips? Neem contact met ons op! Wij helpen je graag bij het onderhouden van jouw social media.