hero-2

Waarom zakelijk bloggen werkt voor jouw bedrijf

Waarom zakelijk bloggen werkt voor uw bedrijf
25 mei 2022

Steeds meer bedrijven schrijven blogs. En dat is niet zomaar. Bloggen is namelijk zeer geschikt om je bedrijf online nog meer op de kaart te zetten. Wil je weten hoe dit werkt? Je leest het in dit blog.

Bloggen zorgt voor een betere vindbaarheid

Zoekmachines, zoals Google, zijn dol op nieuwe content. Des te meer nieuwe content je op je website plaatst, des te beter je website gaat scoren binnen deze zoekmachines. Het gaat daarbij natuurlijk wel om relevante content én het is aan te raden de content met (vaste) regelmaat toe te voegen. Dus niet op één dag vier blogs en dan weken niks.

Blogs kun je verder goed inzetten voor linkbuilding, waarbij andere websites en blogs verwijzen naar jouw blog. Voeg je interne links toe in je blog naar andere blogs of onderdelen van je website, dan vergroot dit ook je online vindbaarheid. 

Met bloggen laat je je autoriteit zien

Deel je regelmatig blogs met veel inhoudelijke informatie, dan toon je hiermee je expertise. Wanneer je weet waar je over praat én je kan je kennis goed omzetten in tekst, dan overtuig je je lezer van jouw kennis en kunde. Doe je dit op een consistente manier, dan word je gezien als expert of autoriteit op jouw vakgebied. 

Bloggen toont je persoonlijkheid en betrokkenheid

Door te bloggen, raak je persoonlijk in contact met klanten. Zo krijgt jouw organisatie een menselijke(re) uitstraling. In blogs kun je een kijkje achter de schermen geven en laten zien wat je allemaal in huis hebt. Dit biedt je medewerkers de kans te laten zien wat ze weten en hoeveel passie ze hebben voor hun beroep. Of je kunt tevreden klanten een plek geven in je blog.

Met bloggen verspreid en vergroot je je kennis

Met inhoudelijke blogs, verspreid je interessante informatie. Tegelijk zorgt bloggen ervoor dat je zelf op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen. Tijdens het doen van research voor je blog houd je jezelf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends. Je leert andere experts kennen en kan hier mogelijk een leuke samenwerking mee opzetten.

Wanneer begin jij met bloggen?

Regelmatig bloggen kan dus veel betekenen voor je bedrijf. Maar hoe begin je? Bedenk wie je doelgroep is. Waar zijn deze mensen mee bezig, waar lopen zij tegenaan en wat kun jij ze bieden? Welke zoekwoorden gebruikt je doelgroep? Het is slim om deze goed te verwerken in je blogs om je online zichtbaarheid nog verder te vergroten. Daarbij geef je ook nog eens antwoord op de vragen van je lezer.

Tja, en dan is het gewoon een kwestie van schrijven.

Vergeet de promotie niet

Dan heb je je blog geschreven. Nu is het zaak dat je dit laat weten aan je potentiële lezers. Het is niet voldoende om het blog alleen op de website te plaatsen. Deel je blog via andere kanalen, zoals social media of nieuwsbrieven. Misschien zijn er andere websites die aandacht kunnen en willen geven aan jouw blog.

Hulp nodig?

Bloggen draagt dus bij aan jouw expert-positie en online vindbaarheid. Wil je aan de slag met een zakelijk blog, maar vind je dit lastig? De contentspecialisten van Pencilpoint nemen je het werk graag uit handen. Neem contact op om jouw wensen te bespreken.

 

Hulp nodig bij het opzetten van jouw blog?

Ja, ik maak graag een vrijblijvende afspraak