hero-2

Waarom infographics belangrijk zijn voor de content marketing van jouw bedrijf

Waarom infographics belangrijk zijn voor de content marketing van jouw bedrijf
24 maart 2022

Je hebt nuttige informatie die je snel wilt delen, maar dit moet wel overzichtelijk blijven. Woorden zijn dan wel erg krachtig, maar zorgen al snel voor een onoverzichtelijk geheel. Al helemaal als je jouw kennis snel wilt overbrengen. De perfecte oplossing om jouw informatie snel en overzichtelijk over te brengen zijn infographics! En naast dat infographics erg overzichtelijk en mooi zijn, werken ze ook nog eens heel goed voor jouw content marketing. Weten hoe dat zit? Lees snel verder.

Visueel

Dat beeld beter werkt dan tekst is al een tijdje bekend. Het is dus geen verassing dat infographics snel de aandacht trekken. Naast dat infographics de aandacht van je klanten grijpt kun je hier ook veel informatie in kwijt. Infographics zijn namelijk de perfecte tool om data, tekst en beeld te combineren. Ook biedt een goede infographic veel overzicht, waardoor het publiek de informatie makkelijk tot zich neemt.

Herbruikbaar

Daarnaast is een infographic een duurzaam beeld. Hiermee bedoelen we dat de afbeelding voor langere tijd bruikbaar en relevant is. Infographics zijn namelijk inzetbaar voor meerdere doelen en platformen. Je kunt van een infographic dus meerdere berichten maken. Zo zijn infographics erg sterk als onderbouwing van je blog, maar ook als losstaande post of versterking van je brochure of poster. Doordat je een infographic op zo veel verschillende manieren kunt gebruiken, heeft deze een groot bereik.

Vindbaarheid

Doordat infographics zo een groot bereik hebben kun je deze ook gemakkelijk inzetten om je vindbaarheid te verbeteren. Infographics zijn namelijk makkelijk te delen. Men wil mooie beelden namelijk graag delen. Dus de mooier jouw infographic, des te meer shares. Een relevante infographic wordt dan ook makkelijk ingezet bij linkbuilding. Dit houdt in dat andere websites jouw infographic ook gebruiken en hiermee terugverwijzen naar jouw website. Google bepaald namelijk aan de hand van het aantal links naar jouw website hoe gewaardeerd je website is. Want des te beter jouw website scoort, hoe beter je vindbaar bent.

Branding

Verder dragen infographics goed bij aan je merkidentiteit. Dit werkt vooral goed wanneer je infographics aansluiten op jouw huisstijl en je andere uitingen, zowel online als offline. Wanneer dit allemaal op elkaar aansluit straal je expertise uit én leidt dit terug naar jouw organisatie. Hierdoor wordt je merk herkenbaar. 

Wil jij ook een overzichtelijke infographic en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken?

Onze designers en illustrators helpen je graag bij het ontwerpen van een infographic die aansluit op jouw wensen en data. En onze online marketingspecialisten helpen je met het breed inzetten van je infographic. Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Wil jij ook een sprankelende infographic?

Ja, ik maak graag een vrijblijvende afspraak