hero-2

Jouw concept to the next level

Jouw concept to the next level
12 oktober 2017

Goeiemoggel, ‘even Apeldoorn bellen’ en ‘ik zei nog zo, geen bommetje’. Een goed concept blijft hangen en gaat jaren mee. Door in te spelen op de gevoelens van de doelgroep bereik je meer dan alleen vertellen wat je te bieden hebt. Consumenten zien meer dan 6.000 reclame uitingen per dag. Slechts 2% wordt opgemerkt en minder dan 0.1% heeft impact. Juist bij die laatste 0,1% wil jij zitten.

Hoe kom je bij de 0,1%?


Dat gebeurt niet door zo hard mogelijk te roepen wat jij aanbiedt. Wel door te vertellen wat jou uniek maakt, jouw Unique Selling Proposition (USP). Wat is jouw unieke eigenschap? Wat bied jij wat de concurrent (nog) niet waar maakt? Claim het en houd je er ook aan.


De eerste stap naar een concept


Een goed concept begint bij de eindgebruiker. Wie is de doelgroep en wat interesseert hen? Wat maakt dat zij jouw product aanschaffen en jouw merk ‘liken’?  Verdiepen in je doelgroep is cruciaal bij het ontwikkelen van een succesvol concept.


Thinking out of the box


Door te brainstormen met anderen kunnen de beste ideeën ontstaan. Laat je creatieve brein de vrije loop. Niets is gek en alles kan! Kraak geen enkel idee af. Wellicht is het een beginsel tot een geweldig idee. Echter, een goed idee is nog geen concept. Een goed concept is toepasbaar op verschillende uitingen. Het wekt emoties op en gaat langere tijd mee.



Bij iedere uiting een concept?


Ik hoor je denken; ‘maar ik hoef alleen maar een poster en een brochure… Geen dure tv-campagne’. De basis voor een goed concept is ook toepasbaar op kleine uitingen. Wat zet je op de voorkant van je folder? ‘Wij verkopen reizen’ of ‘Niets is onbereikbaar’. De manier van presenteren zegt veel over jouw merk, de sfeer die je uitdraagt en de doelgroep die je raakt.



Maak het verschil!


Laat je een brochure, poster of website maken? Denk aan het concept. Goed voorwerk kan de extra stap zijn, die het verschil maakt in het overbrengen van jouw boodschap. Weet je niet waar je moet beginnen? Wij denken graag met je mee. Neem contact op en breng jouw idee to the next level!

 

 

Bron: Dutch Label