hero-2

6 tips voor je Facebook bedrijfspagina

Facebook emoticons love
27 september 2017

In 2017 is het aantal gebruikers van Facebook met 10% toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Ongeveer 7,5 miljoen mensen maken dagelijks gebruik van Facebook *. Meer dan 90% van deze gebruikers doet dat via een mobiel apparaat. Een mooi potentieel klantenbereik dus. Maar hoe val je op met je zakelijk Facebookaccount?

Zes tips voor het aantrekkelijk maken van een zakelijk Facebookprofiel.



Zorg voor een opvallend omslagbeeld. 


Echt opvallen? Zet dan een korte video (max 30 sec) in de omslag van je Facebookpagina. Zorg ervoor dat de beelden rustig en stabiel worden opgenomen en dat de beelden goed weergeven wat je bedrijf biedt aan producten of diensten.

Toch liever een stilstaand beeld op de omslag? Plaats een aantrekkelijke, actiegerichte foto in een lichte omgeving. Denk aan klanten in de winkel, een zonnig terras, een monteur aan het werk of een overzicht van producten. Kies voor het juiste formaat: 851px bij 315px.

Begin dit jaar paste Facebook de richtlijnen aan voor de omslag. Het is nu toegestaan om call to action informatie te plaatsen. Maak hier gebruik van: vraag om een actie, zoals het leggen van contact of het downloaden van een e-book. De opties breiden zich regelmatig uit. Let op: een omslagbeeld mag uit maximaal 20% tekst bestaan.


 

Zorg voor een duidelijke profielfoto. 


Het formaat van de profielfoto is 180px bij 180px. Gebruik een profielfoto die past in de look en feel van het bedrijf. Denk aan het logo voor herkenbaarheid en gebruik de huisstijlkleuren.



Eigen mensen als visitekaartje. 


Pas op met het gebruiken van stockfoto’s. Naast onnodige kosten, hebben deze beelden ook vaak een niet-Nederlandse uitstraling. En, wat is er leuker dan eigen mensen op de Facebookpagina terug te laten komen?! Zij vormen toch voor een groot deel het visitekaartje van het bedrijf of de organisatie.


Maak berichten aantrekkelijk en waardevol. 


Vindt een volger een bericht leuk, interessant of grappig, dan is de kans groot dat hij of zij het bericht niet alleen liket, maar ook deelt. Dat betekent een groter bereik en potentiële nieuwe volgers. Wissel verkoopgerichte informatie af met inhoudelijk berichten.
Berichten met een beeld, stilstaand of bewegend, scoren beter dan berichten met alleen tekst.



Ga interactie aan. 


Facebook is een sociaal medium: het gaat om interactie. Reageer (snel) op reacties van volgers. En zoek interactie op. Vraag volgers om input. Bijvoorbeeld over welke producten zij missen in de winkel of om een foto van hoe een product van uw bedrijf in de praktijk wordt gebruikt.
Volg andere relevante pagina’s en wees actief. Zo vergroot je de eigen zichtbaarheid onder de relevante doelgroep.



Probeer en traceer. 


Probeer eens verschillende berichten uit en kijk in de statistieken van Facebook wat werkt en wat niet. Post op verschillende tijdstippen op verschillende dagen en ga na wat de beste momenten zijn voor jouw doelgroep.

 

Hulp nodig bij het opzetten van een aantrekkelijk zakelijk Facebookaccount? Of wel de ideeën, maar niet de tijd om de pagina actief te onderhouden? Neem dan contact op met de content creators bij Pencilpoint. Wij helpen je graag op weg en bieden verschillende abonnementen aan voor het onderhouden van social media en websites. Kijk op de site!

* bron: nationaal social media onderzoek 2017