De samenwerking tussen sales en marketing, waarbij zowel offline als online kanalen op de juiste manier worden ingezet, noem ik Smarketing. Mijn missie is dan ook om overal slimme Smarketeers aan het werk te krijgen die data leidend durven maken voor hun commerciële (marketing) werkzaamheden.
Door mijn jarenlange ervaring als Marketingmanager weet ik als geen ander hoe belangrijk de samenwerking tussen sales en marketing is. In de praktijk is die samenwerking namelijk vaak alles behalve vanzelfsprekend. Zonde, want als sales en marketing langs elkaar heen werken gaan leads, dus kansen, verloren.
Ik heb een rotsvast geloof in data driven marketing omdat we zo in staat zijn om hyper gepersonaliseerde campagnes op te tuigen voor onze klanten. “One size fits all” of koud bellen is absoluut verleden tijd. We moeten meer en meer van onze (potentiele) klanten weten om zodoende op precies de juiste tijd, met de juiste informatie, via de juiste kanalen hen te bereiken.
Met mijn bedrijf 'Relevant voor je Klant' ben ik nu bij Pencilpoint aan boord om vormgeving en content te gaan verbinden aan aantoonbaar resultaat voor klanten.